نقشه خطرناک موساد در سرزمین نخل‌ ها

رژیم آل خلیفه در بحرین که مسئولیت کشتار، شکنجه و دستگیری بسیاری از شهروندان طالب آزادی در منامه و دیگر مناطق این کشور را به‌عهده دارد، برای تکمیل چرخه جنایات خود در بحرین دست دوستی به سوی رژیم اشغالگر قدس و سازمان جاسوسی ــ تروریستی موساد دراز کرده است. براساس آنچه منابع امنیتی می‌گویند، نیروهای

کد خبر : 46008
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 جولای 2022 - 10:47
نقشه خطرناک موساد در سرزمین نخل‌ ها

رژیم آل خلیفه در بحرین که مسئولیت کشتار، شکنجه و دستگیری بسیاری از شهروندان طالب آزادی در منامه و دیگر مناطق این کشور را به‌عهده دارد، برای تکمیل چرخه جنایات خود در بحرین دست دوستی به سوی رژیم اشغالگر قدس و سازمان جاسوسی ــ تروریستی موساد دراز کرده است.

براساس آنچه منابع امنیتی می‌گویند، نیروهای سه سرویس اطلاعاتی بحرین برای آموزش به سرزمین‌های اشغالی رفته‌اند. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، افسران سه سرویس اطلاعاتی بحرین که عبارتند از سازمان امنیت دولتی، آژانس امنیت ملی و امنیت استراتژیک، برای آموزش با سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی اعزام شده و اولین دوره آموزش‌های خود را به پایان رسانده‌اند.عادی سازی روابط بحرین و رژیم اشغالگر قدس، مدت‌هاست کلید خورده است. بسیاری از تحلیلگران به‌درستی بر این باورند که پس از انعقاد پیمان اسلو، منامه یکی از نخستین بازیگرانی بود که با شتاب به سوی عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس ( به‌طور پنهانی) گام برداشته است.

از گام‌های ساده تا جنایات مشترک پشت پرده

در این میان، منامه و تل‌آویو تلاش کردند حساسیت‌های جاری در بحرین وکشورهای مسلمان منطقه را بابت ارتباط با یکدیگر بر‌انگیخته نسازند. از این‌رو رژیم آل خلیفه ابتدا سعی کرد در این خصوص گام‌های محتاطانه‌ای بردارد. به عنوان مثال، بحرین در سال ۲۰۰۵ ممنوعیت واردات کالاهای ساخت سرزمین اشغالی را لغو کرد. همچنین با رونق تجارت الماس، تجار یهودی در سال ۲۰۱۳ از سوی دولت بحرین دعوت‌نامه‌ای برای دیدار از بحرین دریافت کردند. این موارد به بهانه فعالیت بخش‌های غیر دولتی و تجاری میان رژیم صهیونیستی و بحرین آغاز شد اما این تنها ظاهر ماجرا بود. بحرین همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی با تل‌آویو در حوزه‌های مرتبط با بازیگران جبهه مقاومت نیز دارد. شبکه اسکای نیوز در سال ۲۰۱۵ از مذاکرات بحرین برای خرید سامانه گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی خبر داد. دامنه این روابط به درز خبر درمان اعضای خاندان آل خلیفه در بیمارستان‌های سرزمین اشغالی و همکاری میان مراکز دینی دو کشور نیز بسط پیدا کرد. به عبارت بهتر، مقامات بحرینی در دوران ریاست جمهوری ترامپ، صرفا به آشکارسازی روابط خود با تل‌آویو پرداختند و به مناسباتی که سال‌ها میان آنها و صهیونیست‌ها وجود داشت در ظاهر رسمیت دادند.

خفت پادشاه بحرین در برابر صهیونیست‌ها

نکته قابل تامل این‌که بخش مهمی از سرکوب اعتراض‌های مسالمت جویانه شیعیان مظلوم بحرین در اعتراض به تبعیض‌های موجود در سرزمین نخل‌ها (که لقب کشور بحرین محسوب می‌شود)، با هدایت و مدیریت صهیونیست‌ها صورت گرفته است.در همان سال ۲۰۱۱ در میانه اعتراض‌های مردمی، روزنامه هاآرتص بخشی از اسناد ویکیلیکس را در خصوص روابط پنهانی میان مقامات رژیم صهیونیستی و بحرین منتشر کرد. طبق این سند، حمد بن عیسی آل خلیفه در فوریه ۲۰۰۵ در دیدار با سفیر آمریکا از روابط اطلاعاتی و امنیتی با موساد سخن گفته و به آن افتخار کرده و همچنین گفته بود بحرین آماده گسترش روابط در دیگر حوزه‌هاست. طبق این سند، پادشاه بحرین همچنین رسانه‌ها را از به کار بردن عباراتی چون اشغالگر و دشمن منع کرد؛ قانونی که کماکان در رسانه‌های بحرینی لازم الاجراست.

پهپادهای رژیم صهیونیستی در راه منامه

این روزها خیانت رژیم آل خلیفه به آرمان‌های فلسطین علنی‌تر شده است. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یکی از مقام‌های ارشد بحرینی نوشته است، موساد و شین بت اسرائیل با دولت منامه در ماه‌های اخیر برای آموزش افسران اطلاعاتی این کشور عربی همکاری داشته‌اند. همچنین رژیم اشغالگر قدس موافقت کرده تا پهپادها و سیستم‌های ضدپهپادی به بحرین بفروشد. در این گزارش به نوع این پهپادها یا تجهیزات دفاعی مورد معامله اشاره‌ای نشده است. رژیم صهیونیستی و بحرین در سال ۲۰۲۰ و به‌عنوان بخشی از «پیمان ابراهیم» با حمایت آمریکا روابط خود را عادی سازی کردند. این توافق که در دوران ریاست جمهوری ترامپ امضا شد در دولت جو بایدن،‌ رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده نیز ادامه یافته است.

ملت بحرین بسیار قوی‌تر از تصورات اسرائیل است

شیخ ابراهیم المدهون، فعال بحرینی و عضو جمعیت الوفاق در خصوص ظلم‌هایی که رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی در کنار رژیم آل خلیفه علیه ملت بحرین صورت می‌دهند به جام‌جم می‌گوید: «در ابتدا باید بگویم ملت بحرین بسیار مقاوم است. ما قوی‌تر از آن چیزی هستیم که صهیونیست‌ها، مهره‌ها و همراهان تل‌آویو تصور می‌کنند. ملت بحرین بسیار مظلومند. ملتی که در راستای احقاق حقوق اولیه خود زحمات زیادی کشیده و از سوی بازیگران مختلف مورد آزار قرار گرفته است از رژیم آل خلیفه تا صهیونیست‌ها، حامیان عربی و غربی منامه. واقعا کشورها و بازیگرانی که از سرکوب و شکنجه ملت بحرین حمایت می‌کنند، مایه ننگ هستند. آنها به جای حمایت از حقانیت و مظلومیت ملت بحرین به مجریان بی‌اراده‌ای بر ای سرکوب این مردم مظلوم تبدیل شده اند. در اینجا تاکید می‌کنم ما به‌عنوان ملتی قوی به‌دنبال تحقق خواسته‌های خود هستیم و در این مسیر، هرگز تن به ننگ و ذلت نخواهیم داد.»

برچسب ها :

ناموجود