نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین: در حال پیشرفت هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز بار دیگر با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در گفتگوهای وین، انریکه مورا درباره برجام دیدار کردیم. به نظر می رسد در حال پیشرفت هستیم. به امید موفقیت. او ساعاتی پیش

کد خبر : 48065
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آگوست 2022 - 13:17
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین: در حال پیشرفت هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز بار دیگر با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در گفتگوهای وین، انریکه مورا درباره برجام دیدار کردیم. به نظر می رسد در حال پیشرفت هستیم. به امید موفقیت.

او ساعاتی پیش نیز در توئیتی نوشت: سخنانی که درباره رد پیش نویس اتحادیه اروپا برای احیای برجام از سوی پکن و مسکو مطرح می شود به هیچ عنوان صحت ندارد زیرا این پیش نویس به صورت جمعی توسط همه طرف ها مورد بحث و رایزنی قرار گرفته است.

پیش تر این مقام روس از جدیت تمامی طرف ها برای احیای توافق هسته ای ایران خبر داده بود. با این حال، آمریکا نه تنها تاکنون هیچ گام عملی و واقع گرایانه در این راستا برنداشته است بلکه چند روز پیش تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعلام کرد.

مقامات تهران بارها تاکید کرده اند تا زمانی که واشنگتن به سیاست های اشتباه خود علیه ایران ادامه دهد، احیای برجام امکان پذیر نخواهد بود.

مقامات اروپایی می گویند آمریکا توانایی تضمین این موضوع که در آینده از توافق برجام خارج نشود را ندارد. همچنین واشنگتن حق بازگرداندن تحریم های هسته ای ایران تحت عناوین دیگر را برای خود محفوظ می داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها :

ناموجود