نکات مهم خرید تشک طبی ، خوشخواب و سرویس خواب

خرید تشک جدید قطعا فرآیندی هیجان انگیز است. برای خرید تشک طبی با قیمتی مناسب ابتدا باید فروشگاهی معتبر و ایده‌آل را انتخاب کنید که با وجود تعداد بالای آنها و اضافه شدن فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین، چندان کار ساده‌ای نیست. سپس باید از میان هزاران نوع تشک، گزینه‌ای را انتخاب کنید که نیازهای شما را برطرف سازد.

کد خبر : 147836
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 می 2023 - 12:04
نکات مهم خرید تشک طبی ، خوشخواب و سرویس خواب

خرید تشک جدید قطعا فرآیندی هیجان انگیز است. برای خرید تشک طبی با قیمتی مناسب ابتدا باید فروشگاهی معتبر و ایده‌آل را انتخاب کنید که با وجود تعداد بالای آنها و اضافه شدن فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین، چندان کار ساده‌ای نیست. سپس باید از میان هزاران نوع تشک، گزینه‌ای را انتخاب کنید که نیازهای شما را برطرف سازد. اما برای انتخاب و پیدا کردن بهترین مدل با توجه به نیازهایتان، یک راهنمای خرید تشک بسیار مفید خواهد بود تا با رعایت نکات ذکر شده در راهنمای خرید، شما خریدی مطمئن و خوب پیش رو داشته باشید.انواع خرید تشک طبی از بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برخوردار هستند.

۱ سایز تشکی که می‌خواهم، باید چقدر باشد؟

سایز تشک اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید. ابعاد اتاق را در هنگام خرید مدنظر قرار دهید. زیرا که خرید تشکی با ابعاد بزرگ برای یک اتاق نسبتا کوچک به هیچ وجه انتخاب مناسبی نیست. از طرفی قد شما نیز در انتخاب تشک بسیار مهم است. تشکی را خریداری کنید که در هنگام خواب زیر پاهایتان خالی نباشد. همچنین در صورت نیاز به یک تشک دونفره، پهنای آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۲: میزان نرمی و سفتی تشک چقدر باید باشد؟

مهم‌ترین نکته در زمان خرید تشک، میزان نرمی و سفتی آن است. آیا به یک تشک کاملا نرم و یا سفت نیاز دارید؟ و یا تشکی ما بین این دو حالت را می‌پسندید؟ مهم نیست ک تشکی که می‌خرید گران است و یا بهترین الیاف در ساخت آن به کار رفته است. اگر میزان نرمی و یا سفتی آن مطابق میل شما نباشد. قطعا خوابی آسوده نخواهید داشت.

در چارچوب این سوال، علاوه بر مقدار نرمی و سفتی تشک باید به نوع آن نیز توجه کنید. تشک‌های مموری فوم، فوم تزریق ژل، لاتکس، اینتراستینگ، هیبریدی، کویل، قابل تنظیم و همراه با بالش از انواع تشک‌های بازار هستند.

۳: میزان بودجه­‌تان جهت خرید تشک چقدر است؟

همه ما دوست داریم بر روی بهترین تشک همراه با ویژگی‌های متنوع استراحت کنیم اما معمولا قیمت این نوع از تشک‌ها بسیار بالا بوده و تقریبا خارج از توان مالی ما است. از این رو پیش از هرگونه اقدام جهت خرید تشک جدید، ابتدا کف و سقف بودجه خود را تعیین کرده و سپس اقدام به خرید تشک نمایید.

البته انتخاب تشکی ایده‌آل که قیمت آن کمی بیشتر از بودجه شما است. قطعا در طولانی مدت به سود شما خواهد بود.

۴: آیا تشکی که خریداری کرده‌اید دارای ضمانت‌نامه است؟

حتی اگر در زمان خرید تشک بسیار دقت کرده و تمامی نکته‌ها را رعایت کرده باشید. باز هم ممکن است که انتخاب مناسبی نداشته باشید و تشک خریداری شده باب میلتان نباشد. از این رو بهتر است در زمان خرید تشک به مواردی مانند سابقه برخورد فروشگاه با مشتریان و ضمانت‌نامه تشک توجه کنید.

تشک استاندارد برای خواب

تشکی برای خواب استاندارد است که علاوه بر ارتفاع و درجه سختی مناسب، در تولید آن از الیاف با کیفیت نیز استفاده شده باشد. عدم توجه به این دو نکته می‌تواند موجب کمردرد و آسیب جدی به ستون فقرات، آلرژی و یا مشکلات پوستی شود.

نکات مهم خرید تشک طبی

تا کنون مقالات بسیاری درباره انواع تشک و راهنمای خرید و کیفیت آنها منتشر شده است، اما شما لازم است نکات دیگری را هم برای انتخاب یک تشک خوب در نظر داشته باشید. در این مطلب به چند نکته کلیدی اشاره می‌نماییم.

سن افراد 

توجه به سن افراد برای انتخاب تشک گزینه بسیار مهمی است که اکثرا نادیده گرفته می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند افراد بالای ۶۰ سال از تشک‌های طبی استفاده کنند تا بتوانند خواب بهتر و راحتری داشته باشند. تشک‌های طبی همچنین برای افراد بیمار توصیه می‌گردد. همچنین برای کودکان بیشتر از تشک‌های فنری و برای بزرگسالان از نوع طبی- فنری باید استفاده نمود.

سلامتی افراد

سلامت جسمانی افراد می‌تواند در انتخاب تشک نقش مهمی داشته باشد. اگر قرار است برای یک فرد بیمار که وقت بیشتری را در رختخواب می‌گذراند تشک انتخاب نمایید بهتر است از نوع تشک‌های بیمارستانی انتخاب نمایید. این گونه تشک‌ها به گونه ای طراحی شده اند که مانع از ایجاد بیماری زخم بستر در افراد می‌شود. همچنین کسانی که از دیسک کمر یا ناراحتی‌های ستون فقرات رنج می‌برند لازم است به دنبال خرید تشک مناسب برای کمر درد و دیسک کمر باشند.

انواع تشک خوشخواب

خرید و قیمت تشک‌ خوشخواب  انواع مختلفی دارد .از جمله تشک‌های فنری که خود شامل دو نوع تشک‌های فنری متصل و تشک‌های فنری منفصل می‎شود، تشک‌های طبی، تشک‌های لاتکس و تشک‌های بادی تولید می‌شوند که هر کدام خصوصیات خاص خود را داشته و با توجه به نیاز مشتری و ویژگی‌های فیزیکی وی مناسب‌ترین تشک برای هر فرد پس از مشاوره به او پیشنهاد می‌گردد.

برای مثال تشک‌های طبی برای افرادی که از کمردرد یا درد مفاصل رنج می‎برند، طراحی شده‌اند تا با قابلیت‌های خود از جمله درجه سختی بیشتر، دردهای ناشی از ناهنجاری‌های ستون فقرات این افراد را کاهش داده و به بهبود آن کمک کنند. تشک‌های بسیار نرم برای این افراد به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد؛ چرا که با خوابیدن روی این تشک‌ها بدن در آن فرو رفته و فرمی غیر طبیعی به خود می‌گیرد که این موضوع سبب تشدید درد و مشکلات ستون فقرات در این افراد می‌گردد.

سرویس خواب و رعایت نکاتی در انتخاب آن

در اتاق خواب ها سرویس خوابی که خریداری می شود باید به نحوی باشد که افراد بتوانند از اجزای مختلف این سرویس خواب استفاده مطلوب را داشته باشند و تخت خوابی که در این سرویس خواب ها قرار داده می شود باید طوری باشد که افراد از استفاده و خوابیدن در آن احساس آرامش داشته باشند و علاوه بر آرامش، سلامتی آنها هم مدنظر گرفته شود.خرید انواع سرویس خواب  دارای همه این ویژگی ها می باشد.

همچنین دیگر اجزای سرویس خواب مثل کمد، آینه، پاتختی و غیره باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند و نهایت رضایتمندی را از استفاده از این ابزار داشته باشند و برای اینکه رضایت افراد به صورت کامل به دست بیاید لازم است که قبل از اینکه اقدام به خرید سرویس خواب برای اتاق خواب خود داشته باشند یک سری نکات را بدانند و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید و جستجو برای خرید سرویس خواب کنند تا خرید مطمئن تری را انجام دهند و از هزینه‌ای که بابت این خرید می‌پردازند راضی باشند و مدت زمانی که لازم است برای آنها کار کند و دوام داشته باشد.

تخت ها جزو عنصر های اصلی هر اتاق خوابی هستند و در کنار آن ها وسایل دیگر هم مثل کمد ها و مبل ها اهمیت خودشان را دارند ولی در نظر داشته باشید که در هر دکوراسیونی برای هر فضایی لازم است که همه ابزار و وسایل با هم هماهنگی و همخوانی داشته باشند

تخت خواب های جادار برای ذخیره سازی در اتاق خواب

اگر شما در خانه ای زندگی می کنید که فضای کوچکی در اختیارتان است لازم است در خرید مبلمان و تخت خواب ها هوشمندانه برخورد کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید. مثلا اگر در اتاق خواب خود تخت خواب قرار دهید که زیر آن کشو دارد می توانید هم از تخت خواب استفاده کنید و هم فضای محیطی که آن اشغال می‌کند را از دست ندهید و وسایل خود را در آن کشوها به صورت منظم و طبقه بندی شده قرار دهید. از اینگونه تخت‌ها که باعث استفاده حداکثری از فضا می شود و نظم زیادی به محیط می دهند هم در اتاق بزرگتر ها و هم در اتاق کودکان می شود استفاده کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود