نگاهی به میزبانی‌های عربستان از رویدادهای ورزشی مختلف


عربستان سعودی میزبانی چندین رویداد ورزشی را در سال‌های اخیر بر عهده داشته و توانسته سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه کند.

به گزارش ایسنا، عربستان مدتی است میزبانی های رویدادهای معتبر ورزشی را به دست آورده و این کشور میزبان ستارگان ورزش جهان بوده و از این طریق عربستان خود را توانسته مطرح کند. 

در زیر نگاهی به میزبانی‌های عربستان در رویدادهای ورزشی می‌اندازیم:

بوکس

نگاهی به میزبانی‌های عربستان از رویدادهای ورزشی مختلف

اواسط سال جاری بود که اولکساندر اوسیک بوکسور اوکراینی و آنتونی جاشوا بریتانیایی در جده عربستان برابر هم قرار گرفتند که این مبارزه ۱۲ راند به طول انجامید و در نهایت با رای نزدیک داوران این الکساندر اوسیک بود که برنده مبارزه اعلام شد. 

همچنین پیش از این عربستان سعودی میزبان مبارزه قهرمانی دسته سنگین وزن بوکس حرفه‌ای بین آنتونی جاشوا و تایسون فیوری نیز بود.

کشتی کچ

نگاهی به میزبانی‌های عربستان از رویدادهای ورزشی مختلف

کمپانی WWE با عقد قرارداد ۱۰ ساله با سران ورزش عربستان میزبانی یک دهه رویدادهای این کمپانی را به این کشور داد. کمپانی WWE تلاش زیادی کرده تا از ظرفیت‌های خاورمیانه استفاده کند و به همین خاطر چند ورزشکار زن و مرد عرب را جذب کرده تا برای این کمپانی به رقابت بپردازند.

فرمول یک

نگاهی به میزبانی‌های عربستان از رویدادهای ورزشی مختلف

عربستان  در سال ۲۰۲۱، میزبان مسابقات جهانی فرمول یک در جده شد. در همین راستا چند دوره اخیر رالی داکار در عربستان سعودی برگزار شده است. کشور عربستان بعد از بحرین و امارات، سومین کشور عربی شد که میزبانی رقابت‌های فرمول یک را بر عهده گرفت. عربستان برای ساخت مکان مخصوص این رقابت نزدیک ۴۰۰ میلیون دلار هزینه کرد.

فوتبال

نگاهی به میزبانی‌های عربستان از رویدادهای ورزشی مختلف

سوپرجام اسپانیا

فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد که سوپرجام این کشور در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در عربستان برگزار می‌شود. اخیرا در سال ۲۰۲۲ بارسلونا این هفته توانست با برتری برابر رئال مادرید قهرمان سوپرجام اسپانیا شود. عربستان بیش از دیگر کشورها به اسپانیا پول پرداخت تا سوپرجام در آنجا برگزار شود. کشورهایی همچون قطر، هند و چین نیز برای میزبانی پیشنهاد دادند اما در نهایت پیشنهاد عربستان پذیرفته شد.

سوپر جام ایتالیا

عربستان سعودی برای چهارمین بار به عنوان میزبان سوپر جام ایتالیا انتخاب شد. دیدار اینتر و میلان قرار است چهارشنبه برگزار شود. در سال ۲۰۱۸ که جده میزبان این رقابت بود، یوونتوس توانست برابر میلان با یک‌گل به پیروزی دست پیدا کند و در سال ۲۰۱۹ که ریاض میزبان بود، این لاتزیو بود که با نتیجه ۳ بر یک یوونتوس را شکست داد و جام را بالای سر برد.

جذب رونالدو

نگاهی به میزبانی‌های عربستان از رویدادهای ورزشی مختلف

رونالدو که در هر فصل ۱۷۳ میلیون پوند درآمد خواهد داشت و به عنوان سفیر عربستان برای جام جهانی ۲۰۳۰ فعالیت خواهد داشت پس از امضای قراردادی ۲ و نیم ساله به عنوان بازیکن النصر رسما معرفی شد.

میزبان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۹

عربستان توانست میزبانی بازی‌های زمستانی سال ۲۰۲۹ در قاره آسیا را به دست آورد. این بازی‌ها قرار است به میزبانی منطقه نیوم برگزار شود.  انتخاب عربستان برای میزبانی بازی‌های ۲۰۲۹ با توجه به اینکه این کشور عمدتاً بیابانی بوده، بارش برف بسیار نادری را تجربه می‌کند و هیچ‌گونه زیرساخت ورزش‌های زمستانی را ندارد باعث تعجب خیلی‌ها شده است.

عربستان سعودی قصد دارد یک اقامتگاه کوهستانی در پروژه‌ای ۵۰۰ میلیارد دلاری بسازد. قرار است این پروژه‌ها سال ۲۰۲۶ تکمیل شود و محوطه اسکی در فضای باز و دریاچه آب شیرین مصنوعی ایجاد شود.

گلف

نگاهی به میزبانی‌های عربستان از رویدادهای ورزشی مختلف

فدراسیون گلف عربستان میزبان رقابت‌های جهانی گلف زنان به میزبانی جده شد. ۳۴۰ میلیون بیننده از ۵۵ کشور جهان این رقابت‌ها را که ۱۰۸ ورزشگار گلف زن در آن شرکت می کنند به صورت مستقیم از تلویزیون دیدند.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا