هرگونه حمله نظامی روسیه به اوکراین بهای سنگینی خواهد داشت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانیک شمالی (ناتو) در سخنانی با تهدید کردن روسیه اعلام کرد اعضای این سازمان نمی‌توانند قبول کنند روسیه در شمال اروپا نفوذ داشته باشد، همچنین اگر مسکو بخواهد علیه اوکراین اقدامات نظامی انجام دهد اعضای ناتو به شدت پاسخ خواهند داد و گزینه‌های اقتصادی و سیاسی بسیاری برای تحریم روسیه روی میز دارند.

او در ادامه گفت: «همکاری ما با اتحادیه اروپا برای حفظ امنیت بین اروپا و ایالات متحده مهم و حمایت ما از اوکراین در حفاظت از مرز‌های شرقی تزلزل ناپذیر است.»

دبیرکل ناتو در ادامه ادعا کرد روی کار آمدن طالبان برای مردم افغانستان یک تراژدی بوده که این سازمان با درس گرفتن از آن سعی دارد در مواجهه‌های آینده خود نگذارد این اتفاق تکرار شود و اکنون نیز به طالبان فشار می‌آورد تا در زمینه‌های مختلف مانند حقوق بشر پاسخگو باشد.

ساعاتی پیش نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد این کشور در واکنش به تحرکات غیرمعمول ناتو در مرز‌های شرقی خود نگران است در صورتی لازم اقدامات نظامی-فنی را انجام خواهد داد.

بلینکن: حاضر به پرداخت هزینه سنگین مقابله با روسیه هستیم

«آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا در راستای سخنان دبیرکل ناتو اعلام کرد مسئولی اطلاعاتی از سوی این کشور به مسکو رفته و بعد از دیدار با همتای خود مراتب نگرانی واشنگتن از این حوادث را به آن رسانده است.

وی با اتهام زنی مجدد علیه روسیه مدعی شد آمریکا اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد روسیه طرحی برای حمله احتمالی به اوکراین برنامه ریزی کرده است.

بلینکن در ادامه اظهارات خود گفت: «ما به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین متعهد و آماده اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه هستیم و در صورت هرگونه تجاوز به اوکراین هزینه هنگفت (مقابله با روسیه) را خواهیم پرداخت.»

طی ماه‌های گذشته کشور‌های غربی و به خصوص آمریکا با متهم کردن روسیه اعلام کردند این کشور قصد دارد با شروع سال میلادی جدید به اوکراین حمله نظامی کرده و آن را اشغال کند، با این حال مقامات روسیه این اتهامات را رد و اعلام کردند مسکو قصد ندارد به هیچ کشوری حمله کند، اما اروپا و آمریکا با فضا سازی رسانه‌ای تنش‌ها را افزایش داده و افکار جهانی را علیه روسیه ساماندهی می‌کنند.

در این میان مردم اوکراین که با روی کار آمدن دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور (دولت غرب‌گرا و ضد روسیه) انتظار بهتر شدن وضعیت اقتصادی را داشتند هم اکنون درگیری اروپا و آمریکا با روسیه در مرز‌های کشورشان را شاهد هستند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا