هر واحد لمینت دندان چند دندان است؟

هر واحد لمینت چند دندان است ، هر واحد لمینت دندان یعنی چی ؟ قیمت هر واحد لمینت دندان چند است ؟

این سوالات بیشترین سوالاتی است که افرادی که به لمینت دندان نیاز دارند میپرسند و قصد داریم در این مطلب جواب این سوالات را بدهیم. با ما همراه باشید.

در ابتدا باید بگوییم که لمینت دندان روشی برای زیبایی طرح لبخند است و امروزه بسیار پرطرفدار شده است به خصوص در بین افراد مشهور نیز بسیار محبوب است.

قبل از توضیح این موضوع که هر واحد لمینت دندان چند دندان است توضیح می دهیم که لمینت دندان چیست و چه کاربردی دارد.

 

 

لمینت دندان چیست؟

 

لمینت دندان چیست؟ لمینت دندان روشی جدید برای اصلاح ظاهر و زیبایی دندان ها است که ظاهری بسیار زیبا و درخشان به دندان ها می دهد.

لمینت دندان یا ونیر دندان یک روکش بسیار نازک و ظریف از جنس شیشه و سرامیک است که بر روی دندان ها اصلی قرار میگیرد و ظاهر دندان ها بسیار زیبا می شود.

لمینت دندان به انگلیسی dental laminate در لابراتوار دندانسازی ساخته می شود و نیازمند تجربه و مهارت بالایی است زیرا به صورت مستقیم در زیبایی دندان ها و ظاهر افراد تاثیرگذار است.

لمینت دندان یک لایه نازک سرامیکی است که در لابراتوار دندانسازی ساخته می شود و پس از آن بر روی دندان های اصلی چسبانده می شود.

حال سوال خیلی از افراد این است که هر واحد لمینت دندان چند دندان است؟

 

هر واحد لمینت دندان یعنی چه ؟

 

هر واحد لمینت دندان شامل یک دندان می شود بهتر است اینگونه توضیح دهیم که به هر یک دندان ، یک واحد دندان گفته می شود.

یک انسان بزرگسال و بالغ که دارای 32 دندان است در واقع دارای 32 واحد دندان است پس به هر یک عدد دندان یک واحد دندان گفته می شود.

هر واحد لمینت دندان هم به همین صورت محاسبه می شود. اگر شما بخواهید 8 دندان خود را لمینت دندان انجام دهید در واقع به 8 واحد لمینت دندان نیاز دارید.

پس در جواب هر واحد لمینت چند دندان است باید بگوییم هر واحد لمینت دندان یک دندان است و به تعداد دندان هایی که نیازمند لمینت دندان هستند باید محاسبه شود.

مثلا برای انجام لمینت دندان طرح لبخند باید 16 واحد از دندان ها را لمینت انجام دهید 8 دندان بالا و 8 دندان پایین که در این حالت گفته می شود 16 واحد لمینت دندان لازم است.

 

 

مزایای لمینت دندان

 

لمینت دندان نسبت به کامپوزیت دندان مزایای بیشتری دارد یکی از دلایلی که لمینت دندان طرفداران بیشتری دارد مزایای لمینت است.

مزایای لمینت دندان عبارتند از :

  • طول عمر و ماندگاری بیشتر
  • درخشندگی و زیبایی بیشتر
  • کیفیت بالاتر و عدم رنگپذیری
  • مقاومت و استحکام بالاتر

همانطور که گفتیم از مزایای لمینت دندان آگاه شدید هر کدام از درمان های زیبایی مانند لمینت دندان یا کامپوزیت دندان دارای مزایای خاص خود هستند.

به عنوان مثال کامپوزیت دندان یا ونیر دندان نیز مزایایی مثل قیمت پایین تر دارد که باعث می شود برخی از افراد کامپوزیت دندان را نسبت به لمینت دندان ترجیح دهند.

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که کامپوزیت دندان چه تفاوتی با لمینت دندان دارد؟

در ادامه کامپوزیت دندان را توضیح می دهیم تا بطور کامل با این درمان نیز آشنا شوید و همچنین لیست قیمت هر واحد کامپوزیت دندان در سال 1401 را شرح می دهیم.

 

کامپوزیت دندان چیست؟

 

کامپوزیت دندان مانند لمینت دندان یک روش زیبایی و گاهی درمانی است. اما تفاوت هایی بین لمینت دندان و کامپوزیت دندان وجود دارد.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان یک ماده خمیری سفید رنگ است که در واقع همان ماده ای است که برای ترمیم دندان های پوسیده استفاده می شود اما کامپوزیت دندان هایی که برای زیبایی استفاده می شوند کیفیت و ظاهر درخشان تری دارند.

کامپوزیت دندان برخلاف لمینت دندان نیازی به قالبگیری و ساخت آن در لابراتوار ندارد و در همان مطب و در یک الی دو جلسه درمانی انجام می شود.

همانطور که می دانید برای لمینت دندان لازم است تا قالبگیری انجام شود و قالب ها در لابراتوار دندانسازی ساخته شوند اما کامپوزیت دندان نیازی به این مراحل ندارد.

یکی از مزیت های کامپوزیت دندان سریعتر انجام شدن مراحل آن است که در بیشتر موارد در یک جلسه درمانی و گاها در دو جلسه انجام می شود.

همچنین مزیت دیگر کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان قیمت پایین تر آن است. قیمت کامپوزیت دندان در سال 1401 از مبلغ 1 میلیون تا 2.5 میلیون تومان بابت هر واحد کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت دندان امروزه جایگزین آمالگام های سیاه رنگ شده اند و بدلیل مشکلات و عوارضی که بوجود می آمد ، دیگر از آمالگام ها استفاده نمی شود.

لیست قیمت کامپوزیت دندان 1401

 

قیمت کامپوزیت دندان در تهران تفاوت زیادی با قیمت کامپوزیت در مشهد یا اصفهان ندارد و بصورت کلی از قیمت 1 میلیون تا 2.5 میلیون تومان می باشد.

در ادامه جدول قیمت کامپوزیت دندان در سال 1401 را می توانید مشاهده کنید.

 

جدول 1قیمت کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان قیمت کامپوزیت
کامپوزیت شوفو ژاپن 900.000 تومان
کامپوزیت سولافیل 1.100.000 تومان
کامپوزیت زنیت 1.500.000 تومان
توکویاما ژاپن 1.600.000 تومان

جدول لیست قیمت کامپوزیت دندان از صفحه : https://iricclinic.com/dental-composite/

 

کامپوزیت دندان های جدول بالا از قیمت 900 هزار تومان تا 1 میلیون و 600 تومان می باشند و جزو کامپوزیت دندان ونیر های با کیفیت مناسب هستند.

اما کامپوزیت دندان های بسیار با کیفیت که جزو بهترین کامپوزیت دندان های جهان هستند نیز وجود دارد و از این کامپوزیت ها برای کامپوزیت دندان جلو نیز استفاده می شود.

به علت کیفیت و درخشندگی بالا از این کامپوزیت دندان ها معمولا برای کامپوزیت دندان های جلو استفاده می شود اما می توانید برای دیگر دندان ها نیز استفاده کنید.

جدول قیمت بهترین کامپوزیت دندان های جلو

 

کامپوزیت دندان های جلو دارای کیفیت و درخشندگی بالاتری هستند و ظاهری کاملا شیشه ای دارند که بسیار جذاب و زیبا هستند.

در ادامه جدول لیست هزینه کامپوزیت دندان جلو را مشاهده کنید.

جدول 2قیمت کامپوزیت دندان جلو

کامپوزیت دندان قیمت کامپوزیت
کامپوزیت کاریزما آلمانی 2.000.000 تومان
کامپوزیت ips شیشه ای 2.500.000 تومان
کامپوزیت دنتسپلای سیرونا 2.500.000 تومان
کازمادنت آمریکایی 2.600.000 تومان

جدول لیست قیمت کامپوزیت دندان جلو از صفحه : https://iricclinic.com/dental-composite/

 

 

همانطور که مشاهده کردید هزینه کامپوزیت دندان جلو از بقیه کامپوزیت دندان ها بالاتر است و کیفیت فوق العاده بالاتری دارند.

در بین این کامپوزیت ونیر ها ، کامپوزیت دندان ips شیشه ای بهترین گزینه است و پیشنهاد ما کامپوزیت دندان ips است تا ظاهری درخشان داشته باشید.

برای مراجعه به دندانپزشکی جهت انجام لمینت دندان یا کامپوزیت دندان بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید تا خدماتی با کیفیت و مناسب دریافت کنید.

مهم ترین نکته در رابطه با انجام کامپوزیت و لمینت دندان این است که حتما باید توسط متخصص زیبایی و ترمیمی انجام شود.

لمینت دندان و کامپوزیت دندان یک درمان مهم است و تجربه و مهارت بالایی را لازم دارد به همین دلیل برای جلوگیری از صدمه به دیگر دندان های شما و تجربه درمانی با کیفیت بهتر است از متخصص زیبایی و ترمیمی استفاده کنید.

دندانپزشکی آیریک در تهران دارای دو شعبه در منطقه شریعتی و سعادت آباد است که دارای متخصصین زیبایی و ترمیمی با تجربه ای است و برای مراجعه به یک دندانپزشکی معتبر و مطمئن می توانیم به شما معرفی کنیم.

ویزیت و معاینه توسط متخصص رایگان است و برای ویزیت رایگان توسط متخصص زیبایی و ترمیمی و رزرو وقت می توانید به وبسایت https://iricclinic.com/  مراجعه نمائید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا