هزینه لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

امروز میخواهیم هزینه لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، برای کسب اطلاعات راجع به هزینه لازم، با مهاجرت کانادا همراه باشید. سیستم آموزشی در کانادا، دارای استانداردهای بالای آموزشی و پیشرفته میباشد. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، نمره زبان آیلتس باید حداقل

کد خبر : 49143
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 آگوست 2022 - 8:05
هزینه لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

امروز میخواهیم هزینه لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، برای کسب اطلاعات راجع به هزینه لازم، با مهاجرت کانادا همراه باشید. سیستم آموزشی در کانادا، دارای استانداردهای بالای آموزشی و پیشرفته میباشد. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، نمره زبان آیلتس باید حداقل شش باشد که این نمره به دانشگاه پذیرش دهنده بستگی دارد؛ اما میتوان با گذراندن دوره های پیش نیاز زبان در کانادا قبل از شروع ترم تحصیلی، در دانشگاه های کانادا تحصیل کرد. ویزای تحصیلی کانادا، یک ویزای اقامت موقت میباشد که تا پایان تحصیل اعتبار دارد. امکان تغییر ویزای تحصیلی پس از پایان تحصیلات، به ویزای کاری وجود دارد. اگر از نه ماه تا سه سال پس از پایان تحصیل در کانادا بتوانید کاری معتبر پیدا کنید، میتوانید برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایید. با ارائه رزومه علمی قوی، که شامل مدرک زبان با نمره بالای ۷، مقالات ثبت شده جهانی و معتبر، معدل و نمرات بالا، میتوانند بورسیه فاند یا نیمه فاند کانادا را دریافت کنید و رایگان یا با پرداخت هزینه کمتر، به تحصیل مشغول شوید‌. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، باید تمکن مالی برای زندگی و پرداخت شهریه را اثبات کنید، سوء سابقه و ارتکاب جرم نداشته باشید، دارای سلامتی کامل باشید و بیماری خاصی نداشته باشید، سپس میتوانید درخواست پذیرش را به دانشگاه یا کالج مورد نظر ارسال نمایید و پس از تایید شدن رزومه و ارسال دعوتنامه، به تحصیل در کانادا بپردازید.

شرایط تحصیل در کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا در دانشگاه های مختلف کانادا، متفاوت میباشد؛ اما شرایطی کلی در پذیرش همه آنها وجود دارد که به شرح زیر میباشد: داشتن مدرک زبان و نمره حداقلی شش یا گذراندن دوره‌های پیش نیاز زبان و کسب نمره بالا، پذیرش از کالج یا دانشگاه و ارسال دعوتنامه، شرایط سنی لازم که در هر مقطع تحصیلی، دارای گروه بندی میباشد، تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی برای حداقل یک سال، گپ تحصیلی و عدم فاصله زمانی بیش از ۵ سال، پس از دریافت آخرین مدرک تحصیلی.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا، شامل تمکن مالی و اخذ ویزای کانادا، همچنین شهریه دانشگاه و هزینه زندگی دانشجویی میشود. شهریه دانشگاه و هزینه زندگی دانشجویی، به دانشگاهی که در آن پذیرش شده‌اید و شهری که در آن ساکن هستید بستگی دارد. سیستم آموزشی کانادا دارای استانداردهای بالایی میباشد و پیشرفته است. به نسبت کیفیت آموزشی بالا، هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه، معقول و به صرفه میباشد. هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کانادا، بنابر نوع مرکز آموزشی، شهری که در آن به تحصیل مشغول هستید، سبک زندگی و مقطع تحصیلی که در آن قرار دارید، تعیین میگردد.

شهریه مقاطع مختلف تحصیلی کانادا

شهریه تحصیل در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، بنابر نوع مدرسه، مقطع تحصیلی و شهری که مدرسه در آن قرار دارد، تعیین میگردد. تحصیل برای شهروندان کانادایی در مدارس دولتی، رایگان میباشد اما افرادی که ویزای تحصیلی میگیرند و تابعیت کشوری غیر کانادا را دارند، برای تحصیل، ملزم به پرداخت شهریه میباشند. شهریه تحصیل در مدارس کانادا به طور میانگین، برای مدارس دولتی از ۱۰ دلار تا ۱۶ دلار، و برای مدارس غیر دولتی و خصوصی، از ۱۰ دلار تا ۵۰ دلار میباشد. تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا، سالانه، شهریه ای بالای ۳۰ هزار دلار را در پی دارد و همچنین شرکت در کلاس های موسیقی و ورزشی، هزینه ای از ۵ دلار تا ۱۰۰ دلار را به همراه دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، نسبت به انگلستان، استرالیا و آمریکا به صرفه‌تر میباشد و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. شهریه دانشگاه، به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی بستگی دارد. شهریه تحصیل به طور میانگین، سالانه، در مقطع کارشناسی، از ۶ هزار دلار تا ۲۹ هزار دلار، در مقطع کارشناسی ارشد، از ۱۳ هزار دلار تا ۲۲ هزار دلار و در مقطع دکترا، بالای چهل هزار دلار میباشد. همچنین شهریه کالج، سالانه حدودا ۱۲ هزار دلار میباشد. علاوه بر تحصیل در مدارس و دانشگاه‌‌ها، شرکت در دوره‌های فنی حرفه‌ای و آموزش زبان نیز دارای شهریه‌هایی میباشد که بنابر شهری که در آن آموزش صورت میگیرد و نوع دوره‌های آموزشی، به ترتیب از ۲ تا ۱۸ هزار دلار و شهریه ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلاری را شامل میشوند. محصلان، علاوه بر شهریه دانشگاه‌ها و مدارس، با هزینه‌های مسکن و خوابگاه رو به رو هستند. اجاره مسکن بنا بر شهر و متراژ خانه، تعیین می‌گردد و ماهانه هزینه‌ای بین ۸۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار را به دنبال دارد. هزینه خوابگاه نیز از ۲۵۰ دلار تا ۷۰۰ دلار میباشد. علاوه بر این هزینه‌ها، خرید پوشاک و خورد و خوراک نیز، هزینه‌هایی را در پی دارد.

سخن پایانی

مهاجرت تحصیلی به کانادا، یکی از راه‌های اخذ ویزای کانادا و اقامت دائم میباشد. از آنجایی که سیستم آموزشی کانادا، دارای کیفیت بالایی می‌باشد و هزینه تحصیلی پایینی دارد، سالانه متقاضیان و درخواست پذیرش‌های زیادی دارد. همچنین با دادن بورسیه به دانشجویان، این هزینه ها کاهش مییابد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، با مهاجرت کانادا همراه باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید.

برچسب ها :

ناموجود