هشدار ایران به آمریکا: تمام تحریم‌ها را لغو کنید وگرنه مذاکرات شکست خواهد خورد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران، در مصاحبه با نشریه انگلیسی ایندیپندنت لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران را شرط لازم برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین دانست. دیپلمات کشورمان در ابتدای این مصاحبه گفت: «اولین مذاکره دولت جدید ایران در روز‌های آتی برگزار خواهد شد و اگر آمریکا با

کد خبر : 9146
تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 1:04
هشدار ایران به آمریکا: تمام تحریم‌ها را لغو کنید وگرنه مذاکرات شکست خواهد خورد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران، در مصاحبه با نشریه انگلیسی ایندیپندنت لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران را شرط لازم برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین دانست.

دیپلمات کشورمان در ابتدای این مصاحبه گفت: «اولین مذاکره دولت جدید ایران در روز‌های آتی برگزار خواهد شد و اگر آمریکا با یک سری شرایط موافقت نکند، با شکست مواجه خواهیم شد. هدف مذاکرات در اصل این است که دولت بایدن به توافقی بپیوندند که دولت ترامپ یک‌جانبه از آن خارج شد. البته هرگونه پیشرفتی در این راستا باید همراه با لغو تمامی تحریم‌ها باشد و این تضمین ارائه شود که دولت‌های بعدی در آمریکا مانند ترامپ یک‌جانبه از این توافق خارج نشوند.»

علی باقری کنی در ادامه افزود: «متأسفانه سیاستِ شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران از دولت دونالد ترامپ آغاز شد و همچنان در دولت بایدن ادامه دارد. بایدن برای خروج از “سردگمی سیاسی” باید تمامی تحریم‌ها را لغو کند.»

در بخش دیگر این مصاحبه نماینده کشورمان به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: «فرار آمریکا از افغانستان بار دیگر نشان داد که این کشور شریک قابل اتکایی برای هیچ کشوری نیست، اما ما در تعامل با کشور‌های منطقه هستیم.»


بیشتر بخوانید:


علی باقری کنی در ادامه به لزوم آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران از سوی انگلیس اشاره کرد و گفت: «اروپایی‌ها باید عدم پیروی خود از تعهداتشان ذیل برجام را با گام‌هایی عملی جبران کنند. موضع‌گیری ما در قبال دیگر کشور‌ها بر اساس منافع تعیین می‌شود و به روابط آن‌ها با آمریکا کار نداریم. کشور‌هایی که برسر میز مذاکرات حضور دارند باید قادر باشند مستقل عمل کنند.»

این در حالی است که دیپلمات ارشد کشورمان ماه گذشته از برگزاری دور هفتم مذاکرات برجامی در وین در تاریخ ۸ آذر خبر داده است.

بدعهدی‌های طرف‌های غربی و سکوت کشور‌های اروپایی به خروج یک‌جانبه آمریکا و سپس تحریم‌های غیرانسانی این کشور علیه ایران باعث شد تا ایران به صورت مرحله‌ای و با تعیین ضرب‌الاجل برای اروپایی‌ها به منظور عمل به تعهداتشان ذیل برجام، از تعهدات خود بکاهد، این درحالی است که نه‌تنها تحریم‌ها کاسته نشد بلکه تحریم‌های ثانویه از سوی غربی‌ها نیز اعمال شد و آن‌ها حتی به تعهدات خود نیز عمل نکردند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود