هشدار روسیه به ترکیه درباره کمک نظامی به اوکراین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز (جمعه) طی تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود، درباره نگرانی روسیه برای همکاری‌های نظامی و فنی بین ترکیه و اوکراین هشدار داد. وزارت امور خارجه روسیه با صدو بیانیه‌ای پس از این گفت‌وگوی تلفنی، گفت: «در این

کد خبر : 8631
تاریخ انتشار : جمعه 19 نوامبر 2021 - 22:02
هشدار روسیه به ترکیه درباره کمک نظامی به اوکراین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز (جمعه) طی تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود، درباره نگرانی روسیه برای همکاری‌های نظامی و فنی بین ترکیه و اوکراین هشدار داد.

وزارت امور خارجه روسیه با صدو بیانیه‌ای پس از این گفت‌وگوی تلفنی، گفت: «در این گفت‌وگو تعدادی از موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر اوضاع و تحولات اوکراین مورد بحث و برسی قرار گرفت.»

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود گفت که طرف روس در این گفت‌وگو تأکید کرد که رویکرد کی‌یف برای افزایش تنش در جنوب شرق این کشور با حمایت شرکای غربی آن، وضعیت منطقه را به طوری جدی بی‌ثبات کرده است.

لاوروف در این تماس از همتای ترک خود خواست تا نگرانی‌های روسیه را درمورد همکاری‌های نظامی و فنی بین ترکیه و اوکراین ازجمله کمک تسلیحاتی به کی‌یف جدی بگیرند.

پیش از این، شرکت ترکیه‌ای «بایکار» و شرکت «ایوچنکو پروگرس» اوکراینی قرارداد‌هایی در زمینه همکاری برای توسعه هواپیما‌های بدون سرنشین امضا کردند.

پیش از این خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که در نمایشگاه SAHA EXPOکه در استانبول برگزار می‌شود و بزرگترین گردهمایی صنعتی ترکیه است، شرکت‌های ترکیه و اوکراین توافقنامه‌ای امضا کردند که به موجب آن پهپاد‌های ترکیه با موتور AI-۳۲۲F که توسط شرکت‌های اوکراینی ساخته شده است، عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود