همه حق دارند در این جشنواره شرکت کنند

با پایان یافتنِ مرحله اول داوری آثار پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر، دبیر این جشنواره در گفت‌وگویی خبرهایی از میزان استقبال از جشنواره، رشته‌های پرطرفدار این دوره و همکاری با سایرِ نهادها برای برگزاری این رویداد را اعلام کرد. جشنواره هنرهای تجسمی فجر به‌عنوان قطعه‌ای کمتر شناخته شده از پازلِ جشنواره‌های فجر، درحالی واردِ

کد خبر : 89156
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 ژانویه 2023 - 3:58
همه حق دارند در این جشنواره شرکت کنند


با پایان یافتنِ مرحله اول داوری آثار پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر، دبیر این جشنواره در گفت‌وگویی خبرهایی از میزان استقبال از جشنواره، رشته‌های پرطرفدار این دوره و همکاری با سایرِ نهادها برای برگزاری این رویداد را اعلام کرد.

جشنواره هنرهای تجسمی فجر به‌عنوان قطعه‌ای کمتر شناخته شده از پازلِ جشنواره‌های فجر، درحالی واردِ پانزدهمین دوره می‌شود که مهلت ارسال آثار به این رویداد فرهنگی هنری و مرحله‌ی اولیه داوری آثار به پایان رسیده است.

سیدعباس میرهاشمی، دبیر پانزدهمین دوره‌ی این جشنواره در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا درباره‌ی کیفیت آثار ارسال شده به این دوره، می‌گوید: «از نظر من برخی از رشته‌ها خیلی جهش خوبی داشتند و از کیفیت خوبی برخوردار بودند.»

او در پاسخ به این پرسش که بیشترین استقبال از کدام رشته بوده است؟ اظهار می‌کند: «امسال هم اگر به ترتیب اولویت بخواهیم بگوییم، بیشترین استقبال از طرف نقاشان بوده است و در رتبه دوم گرافیک با استقبال مواجه بود و در رتبه سوم نیز رشته‌ی عکاسی.»
 

همه حق دارند در این جشنواره شرکت کنند
تصویری از نمایشگاه آثار چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر

دبیر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به این نکته که تمامی شرکت‌کنندگان در این رویداد رشته‌ تحصیلی شان هنر نیست، بیان می‌کند: «تقسیماتی که ما در نظر داریم، تقسیمات آکادمیک نیست؛ بلکه تقسیمات هنری است. درواقع عقیده داریم که کلیه هنرمندان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و هنرمند بودن منحصر به تحصیل در این رشته نیست. هنرمندان شاخصی داریم که خارج از این رشته تحصیل کرده‌اند اما حوزه فعالیتشان مربوط به این رشته است و حق دارند در این جشنواره شرکت کنند.»

میرهاشمی همچنین اشاره دارد که برگزاری قسمتِ دوم نمایشگاه «آینه در آینه» به زمان پایان بازسازی ها در موزه هنرهای معاصر تهران بستگی دارد و اضافه می کند: «سال گذشته موزه هنرهای معاصر تهران برای بخش جنبی جشنواره هنرهای تجسمی فجر یعنی «آینه در آینه» با ما همکاری داشت و نمایش آثار در این مکان انجام شد و موزه در اختیار جشنواره بود. ولی امسال با توجه به اینکه دوستان ما مدتی است برای تعمیرات و آماده سازی درگیر هستند، ما بنا را گذاشته‌ایم که اگر امکانش وجود داشت، قسمت دوم نمایشگاه «آینه در آینه» در این مکان فرهنگی و هنری برگزار شود اما باتوجه به اینکه هنوز بازسازی‌ها تمام نشده، فعلا امکان این کار وجود ندارد و اگر بازسازی تا افتتاحیه جشنواره تمام نشود، قسمت دوم نمایشگاه «آینه در آینه» برای سالِ بعد برگزار خواهد شد.»

او در آخر خاطرنشان می‌کند: «آینه در آینه در چهار فصل برنامه‌ریزی شده بود که فصل اول آن انجام شد و فصل دوم، سوم و چهارم از امسال و سال‌های بعد با توجه به آمادگی موزه ادامه پیدا خواهد کرد.»

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری سیدعباس میرهاشمی، بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در تهران و سایر استان‌های کشور برپا می‌شود. 

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود