همه چیز درباره رشته طراحی لباس و دوره های آن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رشته طراحی لباس این روزها جز یکی از مشاغل پرطرفدار دنیاست. افراد زیادی از هنرمندان و هنرپیشه‌های معروف جهان برای حضور در مجالس هنری، طراح لباس مخصوص خود دارند، به همین خاطر نمی‌شود از این صنعت بزرگ صرف نظر کرد. نیاز بشر به طراحان لباس بیش از پیش احساس می‌شود

کد خبر : 8969
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 13:16
همه چیز درباره رشته طراحی لباس و دوره های آن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رشته طراحی لباس این روزها جز یکی از مشاغل پرطرفدار دنیاست. افراد زیادی از هنرمندان و هنرپیشه‌های معروف جهان برای حضور در مجالس هنری، طراح لباس مخصوص خود دارند، به همین خاطر نمی‌شود از این صنعت بزرگ صرف نظر کرد. نیاز بشر به طراحان لباس بیش از پیش احساس می‌شود تا جایی که امروزه خیلی از اشخاص طراحی لباس را به عنوان یک حرفه و شغل در نظر گرفته و انتخاب کرده اند. برای حرفه‌ای شدن در این زمینه و این که در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشید باید با اصل و اساس طراحی لباس آشنا شوید تا بتوانید به نحو احسن این کار را انجام دهید.

برای دستیابی به این هدف دو انتخاب می‌توانید داشته باشید؛

۱- شرکت در آزمون ورودی دانشگاه

۲- شرکت در دوره‌های آموزشی طراحی لباس

آموزش طراحی لباس چگونه است؟

اگر قصد دارید از طریق آزمون سراسری و ورود به دانشگاه در رشته طراحی لباس وارد شوید و به این حرفه بپردازید در بهترین حالت وارد یک دانشگاه خواهید شد و تازه ماجرا شروع می‌شود. برای فارغ التحصیل شدن ویادگیری در این حوزه حداقل باید ۴ سال زمان را طی کنید و از همه مهم‌تر پس از آن برای یادگیری جامع و کامل بعضی از مفاهیم، تجربه‌ها و همچنین انجام کارهای عملی باید به دنبال یک آموزشگاه و مؤسسه معتبر و مناسب بروید تا دانش و اطلاعات خود را در این حوزه تکمیل نمائید.

اما اگر روش دوم یعنی حضور در دوره‌های آموزش طراحی لباس در آموزشگاه را انتخاب کنید مسیر و کار برای شما بهتر و هموارتر می‌شود، زیرا دیگر نیازی به گذراندن واحدهای درسی در یک مدت زمان طولانی ۴ ساله نخواهید داشت و همچنین کل مباحث و مطالبی که نیاز است به عنوان طراح لباس از آن مطلع باشید را به آسانی در این دوره‌ها یاد خواهید گرفت. حتی اگر در ابتدای کار باشید برای شرکت در این آموزش‌ها نهایتاً تا ۶ ماه زمان را طی می‌کنید تا بتوانید به طور مفصل و کامل و تا مرحله پیشرفته و کارآزموده، آموزش‌های لازم در زمینه طراحی لباس را یاد بگیرید. این حق هر کسی است که برای یادگیری و آموزش در هر حرفه‌ای بخاطر زمانی که می‌گذارد، نتیجه قابل توجهی داشته باشد. پس اگر قصد و تصمیم شرکت در یک کلاس و یادگیری طراحی لباس را دارید؛ قبل از صرف هزینه و زمان باید به خوبی در این زمینه جستجو کنید.

کلاسی که برای این هدف انتخاب می‌کنید باید معتبر باشد و شما را از ایده تا اجرا همراهی کند. حال اگر با انتخاب نادرست، آموزش‌های نامناسبی دریافت کنید؛ ضمن اینکه زمان خود را تلف کرده اید، انگیزه و شوق خود را هم برای طی کردن این مسیر از دست خواهید داد. حال اگر به سراغ کلاس‌های معتبری بروید این اطمینان خاطر را به شما می‌دهیم که بتوانید از این رشته که امرزه جز شغل‌های پولساز محسوب می‌شود؛ به بهترین نحو کسب درآمد کنید. صنعت تولید پوشاک همیشه جایگاه ویژه ای داشته است و هیچ وقت نیاز بازار به طراحان لباس برای ساخت مدل‌های جدید و متنوع از بین نمی‌رود. همه ما می‌توانیم در حیطه علایقی که داریم پیشرفت داشته باشیم و احساس بهتری در زندگی کنیم. فقط لازم است سنجیده انتخاب کنیم و برای رسیدن به هدف خود، برنامه ریزی مناسبی به کار ببریم.

همه چیز درباره رشته طراحی لباس و دوره های آن

دوره طراحی لباس

در کشورهای پیشرفته جهان مقصود از آموزش یک شغل یادگیری مهارت‌ها و خلاقیت‌های لازم برای ورود به بازار کار رشته مورد نظر می‌باشد و در رشته طراحی لباس که مرتبط با صنعت پوشاک است یادگیری و آموزش پایه طراحی لباس از ابتدا تا پیشرفته توصیه می‌شود. کلاس‌های آموزشی طراحی لباس براساس استانداردهای بین المللی باید از سطوح ابتدایی شروع شده و در سطوح پیشرفته پایان یابد تا بتوانند تمامی مطالب را در این حیطه آموزش دهند.

آموزش در کلاس‌های طراحی مد و لباس و پارچه در آموزشگاه‌هایی که به جای آموزش نهایی تولید لباس فقط روی نقاشی زیبای لباس یا به اصطلاح تصویر سازی لباس توجه دارند نیز نمی‌تواند شما را برای بازار کار این رشته آماده نماید.

واقعیت کار این است که داشتن تجربه و مهارت در یک شغل همیشه بر داشتن مدرک، مقدم است اما داشتن مدرک هم برای یک طراح لباس خالی از لطف نیست. مدارکی که مؤسسات مختلف فعال در زمینه طراحی لباس ارائه می‌کنند شامل مدرک فنی و حرفه‌ای، مدرک ارشاد و مدرک وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

برای اینکه بتوانید در این حوزه درآمد خوبی داشته باشید؛ باید هم در این زمینه حرفه‌ای شوید و هم با علم روز و روش‌های جدید طراحی لباس آشنا باشید. با چنین شرایطی می‌توانید به نیاز بازار به خوبی پاسخ دهید. دقت داشته باشید برای ورود به بازار کار این رشته باید طرح‌های ترسیم شده روی کاغذ به مرحله اجرا یا تولید درآید و موسساتی که کار اجرا شده لباس نداشته باشند نمی‌توانند شما را برای درآمدزایی از این رشته، آماده کنند. این که در حال حاضر مدرک دانشگاهی شما چه چیزی است؛ اصلاً اهمیت ندارد.

اگر به طراحی لباس علاقه مند هستید و تابه حال هیچ تجربه‌ای هم در این زمینه نداشته اید؛ باز هم مهم نیست. چیزی که مهم است این است که به این شغل علاقه و در کنار آن، تلاش و پشتکار داشته باشید.

توانایی تصویر سازی و ایده پردازی و توانایی طراحی لباس و همچنین توانایی ارتباط با خیاطان وطراحان برای شکل دهی ایده‌های خود، مدیریت پروژه و … مسائلی هستند که به مرور در طی دوره آموزش طراحی لباس یاد می‌گیرید.

همه چیز درباره رشته طراحی لباس و دوره های آن

هزینه شرکت در کلاس طراحی لباس

هزینه این کلاس‌های طراحی لباس بستگی به سطح شما و نظر کارشناسان آموزشگاه متغیر است. در پایان شاید این سوال برای شما پیش آید که برای حضور در این دوره‌ها باید خیاطی بلد باشند؟! پاسخ منفی است. هیچ پیش زمینه‌ای لازم نیست و تمامی آنچه که شما برای تبدیل شدن به یک طراح لباس لازم است بدانید؛ در همین کلاس‌ها به شما آموزش داده خواهد شد پس انتخاب درست و آگاهانه برای دستیابی به موفقت‌های بیشتر بسیار ضروری است.

منبع: طرحستان

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

برچسب ها :

ناموجود