هواپیماهای روسیه ۴ فروند هواپیمای گشتی ناتو را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، امروز (چهارشنبه) نیروی هوافضای روسیه و ناوگان دریای سیاه این کشور، چهار هواپیمای گشتی ناتو را بر فراز دریای سیاه شناسایی و رهگیری کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، وزارت دفاع روسیه گفت، در ۲۴ ساعت گذشته، سیستم‌های راداری وابسته به نیروی هوافضای روسیه و ناوگان دریای

کد خبر : 7671
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 20:05
هواپیماهای روسیه ۴ فروند هواپیمای گشتی ناتو را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، امروز (چهارشنبه) نیروی هوافضای روسیه و ناوگان دریای سیاه این کشور، چهار هواپیمای گشتی ناتو را بر فراز دریای سیاه شناسایی و رهگیری کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، وزارت دفاع روسیه گفت، در ۲۴ ساعت گذشته، سیستم‌های راداری وابسته به نیروی هوافضای روسیه و ناوگان دریای سیاه، چهار فروند جت گشتی اطلاعاتی ناتو را بر فراز دریای سیاه شناسایی و رهگیری کردند.

این وزارتخانه افزود: جغرافیای فعالیت‌های کشتی‌های جنگی و هواپیماهای جاسوسی ناتو در حال حاضر بر بخش شمال غربی دریای سیاه متمرکز است.

براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، سه هواپیمای پوسایدون از پایگاه سیگونیلا در ایتالیا به هوا برخاستند تا ماموریت اطلاعاتی در منطقه فعالیت‌های کشتی‌های آمریکایی در شمال غرب دریا انجام دهند در حالی‌که هواپیمای استراتژیک یو ۲ اس آمریکا از پایگاه آکروتیری در جزیره کرت قبرس به منظور انجام عملیات جاسوسی از حریم هوایی اوکراین و بخش شمال غرب دریای سیاه به هوا بلند شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سه کشتی از نوع موسکاوا،  ناو “آدمیرال ایسین و کشتی‌های گشتی دیگری به رهگیری تحرکات کشتی‌های آمریکایی در دریای سیاه ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع روسیه افزود: فعالیت‌های نظامی خصمانه و غیرقابل توجیه آمریکا و کشورهای ناتو در دریای سیاه به منزله تهدید علیه امنیت منطقه‌ای و ثبات استراتژیک است.

این وزارتخانه همچنین افزود که سه فروند هواپیمای گشتی “بوئینگ پی-۸ پوسایدون” آمریکا نیز بر فراز این منطقه شناسایی شدند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه گفت که گروه ضربت دریایی روسیه اکنون جابجا شده و مشغول انجام عملیات‌هایی در شمال غرب دریای سیاه است.

به گزارش این خبرگزاری، این وزارتخانه همچنان اقدامات نظامی تهاجمی آمریکا در منطقه را تحت نظر خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود