واکنش‌ها به مرگ جانلوکا ویالی/ “خداحافظ جانلوکا، همسفر من!”


خیلی از شخصیت‌های بزرگ ایتالیایی به مرگ جانلوکا ویالی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای ایتالیا، جانلوکا ویالی بعد از سال‌ها مبارزه با سرطان در سن ۵۸ سالگی درگذشت. ویالی با سمپدوریا قهرمان لیگ ایتالیا، جام برندگان و سه جام دیگر در ایتالیا شد. او سپس با یوونتوس، قهرمان سری آ و لیگ قهرمانان اروپا شد و در سال ۱۹۹۶ به چلسی رفت.

او تا سال ۱۹۹۹ برای آبی‌های لندنی بازی کرد و به آنها کمک کرد تا جام حذفی را در سال ۱۹۹۷ ببرند و پس از اخراج رود گولیت در سال ۱۹۹۸ به عنوان بازیکن-مربی در این تیم لندنی منصوب شد. در سال ۲۰۰۰ دوباره قهرمان جام حذفی شد و اوایل فصل بعد اخراج شد.

ویالی همراه تیم ملی ایتالیا قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ را نیز به دست آورد. او در ۵۹ بازی برای ایتالیا ۱۶ گل به ثمر رساند.

واکنش‌ها به مرگ مهاجم شاخص ایتالیایی

چلسی قبل از تمرین امروز با یک دقیقه سکوت از جانلوکا ویالی قدردانی کرد.

ویالی دیروز جمعه در سن ۵۸ سالگی در لندن درگذشت. او در سال ۲۰۱۷ به سرطان لوزالمعده مبتلا شد. بسیاری از شخصیت های فوتبال جهان به مهاجم سابق یوونتوس، چلسی و سمپدوریا ادای احترام کردند.

باشگاه چلسی در توئیتر نوشت: در آرامش باش، جانلوکا ویالی. دلمان برای تو تنگ خواهد شد. یک اسطوره برای ما و همه فوتبال.

ویالی با جیان‌فرانکو زولا در چلسی بازی کرد و در سال ۲۰۰۰ نیز مربی او بود. زولا نوشت: ما با هم برنده شدیم و لحظات خوبی کنار هم داشتیم.  همچنین گاهی اوقات به خاطر عشق به فوتبالمان با هم درگیر می شدیم اما همیشه با نهایت احترام چون در نهایت ما همیشه مثل هم بودیم، دو تا بچه ایتالیایی که عاشق فوتبال هستند. خداحافظ جانلوکا، همسفر من. 

جورجیو کیلینی کاپیتان سابق ایتالیا درباره جانلوکا ویالی گفت: او تیم ملی را بر سلامتی خود مقدم داشت. ویالی یک فرد بزرگ بود که می دانم در این لحظات که ما برای او گریه می کنیم، دوست ندارد گریه ما را ببیند. او خیلی زود ما را ترک کرد. باد از قهرمانی در یورو نمی‌توانست در جشن قهرمانی تیم باشد چرا که باید درمان خود را انجام می داد. وقتی او را در آغوش گرفتم، گفتم الان وقت رسیدن به جام جهانی است و او فقط به من گفت امیدوارم من هم بتوانم به جام جهانی برسم و تا آن زمان از بین نروم. او خیلی تلاش کرد که کنار ما بماند ولی متاسفانه سرنوشت چیز دیگری برای او رقم زد.

جانلوئیجی بوفون از جمله شخصیت‌های بسیاری در دنیای فوتبال بود که در شبکه‌های اجتماعی به ویالی مهاجم سابق ایتالیا ادای احترام می‌کند. دروازه‌بان سابق یوونتوس که اکنون در پارما در سری B حضور دارد، در اینستاگرام پیراهن امضا شده شماره ۹ سمپدوریا را نشان داد که ویالی چند سال پیش به او هدیه داده بود.

واکنش‌ها به مرگ جانلوکا ویالی/ "خداحافظ جانلوکا، همسفر من!"

بوفون نوشت: در این لحظه یافتن کلمات آسان نیست. شما تا آخر با سر بالا و با وقار جنگیدید. این پیراهنی که به من هدیه دادید خیلی ارزشمند است و هر بار که آن را می بینم، فقط می توانم از شما برای همه کارهایی که انجام دادید تشکر کنم. جای خالی شما حس خواهد شد.

ویالی از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ در ۱۴۵ بازی با یوونتوس ۵۳ گل به ثمر رساند. او پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بیانکونری به چلسی پیوست. تا به امروز، او آخرین کاپیتان یوونتوس است که جام قهرمانی در لیگ قهرمانان را بالای سر برده است.

بیانکونری‌ها به این بازیکن ۵۸ ساله ادای احترام کردند. سرمربی آنها ماسیمیلیانو آلگری کنفرانس مطبوعاتی امروز را با یک دقیقه سکوت آغاز کرد.

روبرتو باجو نیز در واکنش به این اتفاق نوشت: پذیرفتن و درک رمز و راز زندگی همیشه دشوار است. به خصوص وقتی یک نفر مثل ویالی اینقدر زود ما را ترک کند.در آرامش ابدی بمان. شجاعت شما برای همیشه الگوی ارزشمندی از شما برای ما خواهد ماند. سفر خوبی داشته باشید.

 انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا