واکنش جان بولتون به خبر ادعایی ترور خود

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دوران ترامپ، در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد که دولت بایدن نباید با مقامات ایران درباره برجام مذاکره کند. به گزارش آکسیوس، بولتون آنچه را ادعا می‌کند «تلاش برای ترور» او بوده را به مذاکرات هسته‌ای ارتباط داده و گفت: «اشتباه بزرگی است که دولت آمریکا با

کد خبر : 49110
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 آگوست 2022 - 6:22
واکنش جان بولتون به خبر ادعایی ترور خود

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دوران ترامپ، در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد که دولت بایدن نباید با مقامات ایران درباره برجام مذاکره کند.

به گزارش آکسیوس، بولتون آنچه را ادعا می‌کند «تلاش برای ترور» او بوده را به مذاکرات هسته‌ای ارتباط داده و گفت: «اشتباه بزرگی است که دولت آمریکا با التماس برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به ایران ضعف نشان می‌دهد». او در ادامه ادعا کرد: «اقداماتی از این دست، تهران را تشویق می‌کند تا در این نوع فعالیت‌های تروریستی شرکت کند».

همچنین در ادامه ادعاهای ضد ایرانی مقامات امریکایی، پایگاه خبری آکسیوس مدعی شد یک منبع نزدیک به مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا به این پایگاه خبری آمریکایی گفت مایک پمپئو نیز در فهرست ترور شهرام پورصفی، ایرانی که به تلاش برای ترور بولتون متهم شده، بوده است.

پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم در واکنش به این اتهام مدعی شد: «اگر ایران شهروندان آمریکایی را هدف بگیرد، با پیامد‌های بدی مواجه می‌شود».

گفتنی است روز گذشته وزارت دادگستری آمریکا یک ایرانی را به تلاش برای ترور جان بولتون متهم کرد. این ادعای ضد ایرانی با واکنش مقامات کشورمان رو به رو شد. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان چنین ادعایی را «اتهام زنی بی‌پایان» خواند و آن را در ادامه سیاست شکست خورده ایران‌هراسانه آمریکا در قبال ایران بیان کرد. وی همچنین تصریح کرد که ادعا‌هایی از این دست برای «فرار از مسئولیت پاسخگویی به جنایات متعدد تروریستی» است که آمریکا در آن دست داشته است.  او در انتها نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این «اتهامات مضحک» قویا هشدار داد.

برچسب ها :

ناموجود