وداع با سیدِ ساده‌زیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند تن از مدیران این وزارتخانه، پیام‌های تسلیتی را منتشر کردند. پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است: «انا لله و انا الیه راجعونخبر درگذشت ناگهانی روحانی وارسته و یار دیرین انقلاب اسلامی، امام

کد خبر : 38452
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 ژوئن 2022 - 20:12
وداع با سیدِ ساده‌زیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند تن از مدیران این وزارتخانه، پیام‌های تسلیتی را منتشر کردند.

پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت ناگهانی روحانی وارسته و یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمود دعایی موجب تاسف و تالم عمیق گردید.
آن مرحوم که از نخستین روزهای نهضت انقلاب اسلامی، در همراهی و همگامی با مقتدای خویش از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، با ساده‌زیستی و مردم‌مداری، یادگار ارزشمند روزهای سخت مبارزه ملت بزرگ ایران علیه رژیم سلطنتی پهلوی بود و سرانجام در سال‌روز قیام سرنوشت‌ساز و نهضت‌آفرین ملت ایران در ۱۵ خرداد، چشم از این دنیای فانی فروبست و به امام شهیدان پیوست.
آقای دعایی با بیش از چهار دهه مسئولیت در روزنامه اطلاعات، و حضور شش دوره‌ای در مجلس شورای اسلامی، یک چهره متخلق و برجسته رسانه‌ای و سیاسی بود که فقدانش تاسف‌برانگیز است.
اینجانب، فقدان این انسان والارتبه و سلیم‌النفس را به محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده محترم و فرزندان عزیزش، اهالی ارجمند فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه همکاران موسسه اطلاعات صمیمانه تسلیت می‌گویم.
از درگاه ایزد متعال، برای آن عزیز سفر کرده رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستارم.»

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پیام خود آورده است:

«ویبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

خبر درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین زنده‌یاد سید محمود دعایی، روحانی مجاهدی که سال‌های بسیاری از عمر با برکت خویش را در کسوت مدیریت روزنامه وزین اطلاعات، مصروف داشته و در انجام رسالت‌های حرفه‌ای خود همواره تقوا و مسئولیت‌شناسی را محور فعالیت‌های مطبوعاتی خویش قرار داده بود، موجب تاسف و تآلم بسیار شد.

زنده‌یاد سیدمحمود دعایی الگویی از مدیریت در عرصه رسانه‌های کشور بود و اینجانب، به سهم خود، فقدان این روحانی وارسته در ساحت رسانه را به همه اصحاب فرهنگ و رسانه، به‌ویژه، همکاران ایشان در مجموعه روزنامه اطلاعات و خانواده عزیز و محترم وی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای بیت مکرم و دوستان و دوست‌داران ایشان، صبر و اجر مسالت دارم.»

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم پیام زیر را منتشر کرده است:

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ
یاران معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) هر یک چون ستاره‌ای در آسمان ایران اسلامی می‌درخشند و یاد و خاطرۀ آن‌ها ماندگار خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، از روحانیون مبارز و خوشنامی بود که دل در گرو آرمان‌های انقلاب داشت و از این رو تعلق خاطر ایشان به عرصه فرهنگ و هنر و مردم‌داری او بر کسی پوشیده نیست. ایشان سال‌ها به تلاش مجدانه فرهنگی و رسانه‌ای در روزنامه اطلاعات پرداخت و عمری را در این مسیر با ساده‌زیستی طی نمود و اثرات و خدمات این سید خدوم و فرهنگی ماندگار خواهد بود ان‌شاءالله.
ضمن تسلیت فقدان این شخصیت مبارز و انقلابی به محضر مقام معظم رهبری، خانواده محترم، اصحاب فرهنگ و رسانه و مردم شریف ایران، از خداوند علو درجات را برای روح بلند این خادم خلاق و بااخلاق و پیشکسوت عرصه فرهنگ و رسانه مسئلت دارد.»

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیر موسسه اطلاعات، شامگاه شنبه ۱۴ خرداد در بیمارستان بستری شد و بعدازظهر دیروز (یکشنبه ۱۵ خرداد) در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

۵۷۵۷

برچسب ها :

ناموجود