ورود سامانه بارشی در راه مازندران/ تمهیدات لازم برای صیانت از کشاورزی



ایسنا/مازندران معاون هواشناسی استان مازندران از هشدار جوی سطح زرد و ورود سامانه بارشی در استان خبر داد و گفت: پاکسازی کانال‏های هدایت آب سطحی در سطح شهرها، مقاوم سازی سازه‌های سست بنیان، احتیاط در تردد جاده‌ای و به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و همچنین تمهیدات و اقدامات لازم برای گلخانه‌ها، دامداران، مرغداری‌ها، باغ‌های مرکبات و نهال‌های جوان مورد توجه قرار گیرد.

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سامانه با شکل‌گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی سطح زمین با عبور موج تراز میانی جو همراه است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، زمان فعالیت این سامانه را از یکشنبه ۱۸ دی تا سه شنبه شب ۲۰ دی ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: بارش باران(گاهی رگباری)، کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتا شدید موقتی و احتمال رعد و  برق ودر ارتفاعات پدیده مه همراه با بارش برف همراه است.

این مسئول با تاکید بر اینکه منطقه اثر سامانه بارشی فردا یکشنبه در کل استان است درباره اثر مخاطره، یادآور شد: احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب به‌ویژه در نیمه غربی استان و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و احتمال ریزش سنگ پیش‌بینی می‌شود.

اسدی در توصیه‌ای خاطرنشان کرد: پاکسازی کانال‏های هدایت آب سطحی در سطح شهرها، مقاوم سازی سازه‌های سست بنیان، احتیاط در تردد جاده‌ای و به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و همچنین تمهیدات و اقدامات لازم برای گلخانه‌ها، دامداران، مرغداری‌ها، باغ‌های مرکبات و نهال‌های جوان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا