وزرای خارجه روسیه، هند و چین با یکدیگر دیدار خواهند کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: وزرای امور خارجه چین، روسیه و هند، ۲۶ نوامبر از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: وانگ‌یی، سرگئی لاوروف و سوبرامانیام

کد خبر : 9116
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 18:04
وزرای خارجه روسیه، هند و چین با یکدیگر دیدار خواهند کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: وزرای امور خارجه چین، روسیه و هند، ۲۶ نوامبر از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: وانگ‌یی، سرگئی لاوروف و سوبرامانیام جایشانکار، ۲۶ نوامبر از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر دیدار و درباره موضوعاتی همچون مبارزه با همه گیری ویروس کرونا، مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو خواهند کرد.

این دیپلمات چینی با اعلام اینکه وانگ یی، وزیر امور خارجه کشورش در این نشست شرکت خواهد کرد، گفت: چین انتظار دارد طی نشست آتی ارتباطات و اعتماد متقابل را تقویت کند و با روسیه و هند بر سر بسیاری از مسائل به اجماع برسد.

پیش از این نیز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه کشورش در این نشست خبر داده بود.

پیشتر، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ما ژائوسو» معاون وزیر خارجه این کشور با «علی باقری کنی» و «سرگئی ریابکوف» همتایان ایرانی و روس خود یک دیدار مجازی ترتیب داده و سه طرف در مورد موضوع هسته‌ای ایران به تبادل نظر عمیق پرداختند و به اجماع گسترده دست یافتند.

در این بیانیه آمده بود: چین، روسیه و ایران به تقویت هماهنگی و همکاری ادامه خواهند داد  تا اطمینان حاصل کنند که گفت‌وگو‌ها در خصوص از سرگیری مذاکرات و پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مسیر درست قرار دارد و برای کسب نتایج مثبت بطور مداوم تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود