وزیر خارجه بلاروس درگذشت

خبرگزار دولتی بلتای بلاروس در گزارشی اعلام کرد که «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه این کشور، در سن ۶۴ سالگی درگذشت. این خبرگزاری در بخشی از گزارش خود بیان کرد که ولادیمیر ماکی به طور ناگهانی در گذشته است. ماکی از سال ۲۰۱۲ (۱۰ سال پیش) به این مقام رسیده بود. او اوایل هفته جاری در کنفرانس سازمان

کد خبر : 67637
تاریخ انتشار : شنبه 26 نوامبر 2022 - 14:15
وزیر خارجه بلاروس درگذشت

خبرگزار دولتی بلتای بلاروس در گزارشی اعلام کرد که «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه این کشور، در سن ۶۴ سالگی درگذشت.

این خبرگزاری در بخشی از گزارش خود بیان کرد که ولادیمیر ماکی به طور ناگهانی در گذشته است. ماکی از سال ۲۰۱۲ (۱۰ سال پیش) به این مقام رسیده بود. او اوایل هفته جاری در کنفرانس سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) – ائتلاف نظامی چند کشور پس از اتحاد جماهیر شوروی – در ایروان شرکت کرده و قرار بود روز دوشنبه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، دیدار کند.

پیش از آنکه تظاهرات ضد دولتی در بلاروس به دلیل انتخابات ۲۰۲۰ آغاز شود، ماکی مقام دولتی بود که ابتکاراتی برای بهبود روابط غرب و بلاروس می‌داد و علیه روسیه رفتار می‌کرد. اما او به سرعت بعد از آغاز تظاهرات رویکرد خود را تغییر داده و اعلام کرد که این اعتراض‌ها را غرب ساماندهی می‌کند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پیامی تلگرامی در واکنش به مرگ ماکی گفت: «ما از شنیدن خبر فوت ولادیمیر ماکی شوکه شدیم. تسلیت رسمی روسیه به زودی منتشر خواهد شد.»

برچسب ها :

ناموجود