وضعیت آب و هوا، امروز ۱۷ دی ۱۴۰۱ / بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد در برخی نقاط کشور و ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۱۹ دی ماه) خبر داد. صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روز شنبه(۱۷ دی) در جزایر

کد خبر : 86478
تاریخ انتشار : شنبه 7 ژانویه 2023 - 12:52
وضعیت آب و هوا، امروز ۱۷ دی ۱۴۰۱ / بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد در برخی نقاط کشور و ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۱۹ دی ماه) خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روز شنبه(۱۷ دی) در جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و در استان هرمزگان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب استان‌های فارس و کرمان بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.  

وی ادامه داد: از بعد از ظهر شنبه در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد و در برخی نقاط شمال غرب بارش برف و باران انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه (۱۸ دی) ضمن تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر، در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش باران و برف و در نواحی شرق و جنوب شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: دوشنبه (۱۹ دی) در نوار شمالی کشور و ارتفاعات البرز بارش برف و باران خواهیم داشت . در این روز با ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب، بارش برف و باران رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان در ادامه گفت: سه‌شنبه (۲۰ دی) سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، غرب آذربایجان شرقی و کردستان سبب بارش می‌شود. 

وی ادامه داد: چهارشنبه (۲۱ دی) نیز سامانه بارشی در شمال شرق کشور و استان‌های گیلان و اردبیل سبب بارش خواهد شد. 

به گفته ضیاییان در روز شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و از بعد از ظهر شنبه تا سه‌شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود همچنین یکشنبه کاهش محسوس دما در سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ دی ) نیمه ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ( ۱۹ دی‌ ) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد و بعداز ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۷ و ۱۸ دی) بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز شهرکرد با دمای ۷- و ۹- سردترین مرکز استان کشور است. 



منبع

برچسب ها :

ناموجود