١٧ بیمار دیالیزی در زائران حج امسال / برنامه‌ریزی انجام دیالیز در عربستان



رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ضمن تشریح اقدامات انجام شده جهت ارایه خدمات پزشکی مورد نیاز به زائران حج امسال، میانگین سنی زائران ایرانی اعزامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بالغ بر ۴۰هزار نفر از زائران اعزامی کشور دارای بیماری‌های همراهی نظیر بیماری قلبی، ریوی، دیابتی و مشکلات فشارخون هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدعلی مرعشی با اشاره به تمیهدات قبل از سفر که برای زائران حج امسال انجام شده است، گفت: در همین راستا معاینات حجاج به اتمام رسیده و استطاعت جسمی و روانی زائران اعزامی از سوی پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تایید شده است. به این ترتیب آزمایشات لازم انجام و سابقه مصرف داروها و سابقه بیماری‌های مزمن و … از زائران پرسش می‌شود و در پرونده الکترونیک آنها ثبت می‌شود و به این ترتیب این اطلاعات در مکه و مدینه قابل استفاده برای پزشکانی است که آنجا خدمات پزشکی را به زائران ارایه می‌دهند.

وی در عین حال بر لزوم آمادگی جسمانی زائران سرزمین وحی تاکید کرد و گفت: زائران باید قبل از اعزام، آمادگی جسمانی‌شان را بالا ببرند تا به این ترتیب بدن‌شان آمادگی پیاده‌روی‌های طولانی در مناسک حج را داشته باشد؛ در غیر این صورت ممکن است دچار گرفتگی‌های عضلانی و … ‌شوند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به میانگین سنی زائران امسال گفت: میانگین سنی زائران امسال بالاتر از میانگین سنی زائران سال‌های قبل است؛ به طوری که سال گذشته فقط زائران زیر ۶۰ سال سن مشرف شدند و همین باعث شده امسال تعداد زائران مسن بیشتر شود؛ به طوری که بیش از ۲۳۰۰ نفر از زائران ایرانی بالای ۸۰ سال دارند.

وی افزود: بر همین اساس هم بالغ بر ۴۰هزار نفر از زائران اعزامی کشور دارای بیماری‌های همراهی نظیر بیماری قلبی، ریوی، دیابتی و مشکلات فشارخون هستند.

مرعشی گفت: همچنین در این سفر ۱۷ زائر دیالیزی داریم که خدمات مورد نیاز این بیماران را از دولت سعودی دریافت می‌کنیم و یک روز در میان (هفته‌ای سه روز) دیالیز را برای آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی همچنین اقدامات انجام شده جهت ارسال داروهای مورد نیاز زائران به عربستان و همچنین راه‌اندازی مراکز درمانی جهت ارایه خدمت به زائران در مکه و مدینه را مورد اشاره قرار داد و در عین حال تاکید کرد که زائران به میزان کافی داروهای مصرفی خود را همراه داشته باشند.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا