پارلمان ژاپن کیشیدا را به عنوان نخست‌وزیر تایید کرد

فومیو کیشیدا، رئیس حزب لیبرال دموکرات ژاپن، پس از آنکه حزبش اکثریت را در انتخابات مجلس نمایندگان در ۳۱ اکتبر به دست آورد، امروز (چهارشنبه) از سوی پارلمان به عنوان نخست وزیر ژاپن مورد تایید قرار گرفت. یه گزارش ایسنا به نقل از  کیودو، در رای گیری امروز کیشیدا توانست ۲۹۷ رای مثبت پارلمان را

کد خبر : 6451
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 11:06
پارلمان ژاپن کیشیدا را به عنوان نخست‌وزیر تایید کرد

فومیو کیشیدا، رئیس حزب لیبرال دموکرات ژاپن، پس از آنکه حزبش اکثریت را در انتخابات مجلس نمایندگان در ۳۱ اکتبر به دست آورد، امروز (چهارشنبه) از سوی پارلمان به عنوان نخست وزیر ژاپن مورد تایید قرار گرفت.

یه گزارش ایسنا به نقل از  کیودو، در رای گیری امروز کیشیدا توانست ۲۹۷ رای مثبت پارلمان را به دست آورد.

در همین حال دولت تعدادی کمیته را برای تحقق دیدگاه کیشیدا در مورد “سرمایه داری جدید” که بر رشد اقتصادی و توزیع مجدد ثروت متمرکز است تشکیل داده و او با رهبران جهان از جمله جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای تحقق بخشیدن به یک منطقه هند و اقیانوس آرام آزاد و باز گفتگوهای تلفنی انجام داده است.

ماتسونو، دبیر کابینه ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: مواضع اساسی دولت کیشیدا این است که با دقت به صدای مردم گوش دهد و به سرعت سیاست‌هایی را برای رفع نگرانی‌های آنها در مورد ویروس کرونا، امید به بهبود اقتصادی و احساس بحران در مورد وضعیت شدید بین‌المللی انجام دهد.

انتظار می‌رود کیشیدا، یوشیماسا هایاشی را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کند، وزیر آموزش سابق که ریاست یک گروه قانون‌گذاران غیرحزبی را برعهده دارد که روابط ژاپن و چین را ارتقا می‌دهد،

نخست وزیر همچنین قرار است ژن ناکاتانی، وزیر دفاع سابق را به عنوان مشاور ویژه خود در امور حقوق بشر معرفی کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود