پمپئو: آمریکا نباید با ایران تعامل کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا با تکرار گزافه‌گویی‌های مقامات آمریکایی درباره ایران با انتقاد از برنامه دولت جو بایدن برای پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای، از دولت کنونی این کشور خواست از ادغام ایران در جامعه جهانی جلوگیری کند. مایک پمپئو که با نشریه صهیونیستی JNS گفت‌وگو می‌کرد،

کد خبر : 7311
تاریخ انتشار : جمعه 12 نوامبر 2021 - 4:03
پمپئو: آمریکا نباید با ایران تعامل کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا با تکرار گزافه‌گویی‌های مقامات آمریکایی درباره ایران با انتقاد از برنامه دولت جو بایدن برای پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای، از دولت کنونی این کشور خواست از ادغام ایران در جامعه جهانی جلوگیری کند.

مایک پمپئو که با نشریه صهیونیستی JNS گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد: کاری که این دولت در قبال ایران انجام می‌دهد واقعاً خطرناک است. اگر دولت بایدن به برجام برگردد منابع و پول را در اختیار حکومتی قرار می‌دهد که اهدافش را به روشنی بیان کرده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین مدعی شد: ما نباید به این روش با ایران تعامل کنیم. نباید آن‌ها را تأمین مالی کنیم و از آن‌ها حمایت کنیم و دنبال این باشیم که این آدم‌ها را در فضای جهانی ادغام کنیم.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بین ایران، ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (روسیه، انگلیس، چین، آمریکا و فرانسه) و آلمان در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید. در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خروج یک طرفه واشنگتن از این توافق را اعلام کرد.

۳۰ خرداد ماه بود که ششمین دور مذاکرات احیای برجام در وین پایان یافت، نشستی ذیل کمیسیون مشترک برجام که از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین پایتخت اتریش آغاز و با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و حضور غیرمستقیم آمریکا تشکیل شد. اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیروز (پنجشنبه) در اظهاراتی اعلام کرد که اگر آمریکا قصد بازگشت به برجام را دارد، باید در سیاست تحریم‌های ضد ایرانی خود بازنگری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود