پوتین ادعای آمادگی مسکو برای حمله به اوکراین را به سخره گرفت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیه ۲۴» امروز (شنبه) درخصوص ادعای مقامات غربی مبنی بر آماده شدن مسکو برای جنگ اوکراین گفت: این‌ها (ادعاها) جالب هستند!

او در ادامه افزود: روسیه در شرق اوکراین طرفدار درگیری نیست و در توافقات مینسک نیز این موضوع بیان نشده است که روسیه طرف درگیری است و ما هرگز این ادعا را قبول نکرده و نخواهیم کرد.

پوتین در این مصاحبه به پهپاد‌های «بیرقدار» که مورد استفاده دولت اوکراین در شرق این کشور است اشاره کرده و گفت: استفاده اوکراین از پهپاد‌های بدون سرنشین بیرقدار ناقض توافقانه‌ی مینسک است، این حال کی‌یف علنا اعلام می‌کند که از این پهپاد‌ها در شرق اوکراین استفاده می‌کند و توافق را زیر پا می‌گذارد.

خبرگزاری «بلومبرگ» آمریکا دیروز جمعه گزارشی را به نقل از منابع آگاه منتشر و اعلام کرد آمریکا به اتحادیه اروپا هشدار داده است که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین است، اما کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) آن را تکذیب و تأکید کرد که روسیه هیچ کس را تهدید نمی‌کند، اما آنچه را که برای تضمین امنیت مرزهایش نیاز دارد، مصرف می‌کند.

کمیسیون اروپا نیز در پاسخ به سؤالی در مورد گزارش نگرانی واشنگتن در مورد احتمال حمله مسکو به اوکراین، در یک نشست مطبوعاتی در روز جمعه اعلام کرد اطلاعات تا حدودی نگران کننده در مورد وضعیت اوکراین دریافت کرده است.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا