پورابراهیمی: نرخ فقر حدود ۱۰ واحد درصد افزایش پیدا کرده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شرایط نامناسب شاخص های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: نرخ فقر حدود ۱۰ واحد درصد افزایش پیدا کرده است. به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص شاخص‌های اقتصادی در

کد خبر : 8261
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 9:49
پورابراهیمی: نرخ فقر حدود ۱۰ واحد درصد افزایش پیدا کرده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شرایط نامناسب شاخص های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: نرخ فقر حدود ۱۰ واحد درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص شاخص‌های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: این گزارش یک معیاری می شود برای اینکه دولت در چه شرایطی کشور را تحویل گرفته است. عملکرد هشت ساله دولت های یازدهم و دوازدهم در خصوص شاخص های اقتصادی کار را به جایی رساند که در پایان دولت دوازدهم شاخص سالم نداشتیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: نرخ رشد اقتصادی وضعیت نامناسبی داشت، به گونه ای که فاصله زیادی میان برنامه ششم و عملکرد شاهد بودیم و یک پنجم یا یک چهارم نرخ هایی که باید تحقق پیدا می کرد محقق نشد. از سوی دیگر نرخ فقر هم شرایط خوبی نداشت و این نرخ حدود ۱۰ واحد درصد افزایش پیدا کرد و از ۲۲ به ۳۲ رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص چرایی این شرایط گفت: یکی از دلایل مهم این موضوع، این بود که ظرفیت های اقتصادی کشور را نادیده گرفتند و همه توجه را به مذاکرات معطوف ساختند. اما خروجی مذاکره در دولت های یازدهم و دوازدهم چه بود؟ اینکه جمهوری اسلامی به همه تعهدات عمل کرد ولی طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد.

نماینده مردم کرمان بیان کرد: عدم استفاده از ظرفیت های داخلی و عدم توجه به توانمندسازی این ظرفیت ها از جمله این دلایل می باشد. اقتصاد ما ظرفیت های زیادی دارد ولی عدم توجه به توانمندسازی آن ها و گره زدن کشور به مذاکرات خارجی چنین شرایطی را در کشور ایجاد کرد. بنابراین عملکرد نامناسب دولت های یازدهم و دوازدهم در ایجاد چنین شاخص هایی می تواند درسی باشد برای دولت سیزدهم.

پورابراهیمی اضافه کرد: اقدامات اولیه توسط دولت در این حوزه انجام شده است. البته ما منتظر برنامه جامع اقتصادی دولت هستیم که تاکنون برنامه ای ارائه نشده است، البته مباحث مختلف و توضیحاتی در قسمت های مختلف ارائه شده است. امیدواریم دولت انقلابی و مجلس ولایی در کنار هم اقدامات مثبتی را در اقتصاد رقم بزنند.

گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص شاخص‌های اقتصادی در دولتهای یازدهم و دوازدهم روز گذشته در مجلس قرائت شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود