پیام تبریک رهبر کره شمالی به ولادیمیر پوتین

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، امروز (یکشنبه) در نامه‌ای به مناسبت روز ملی روسیه، حمایت کامل خود را از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ابراز کرد. به گزارش پایگاه بیزنس استاندارد، کیم جونگ اون در این نامه به مردم روسیه و ولادیمیر پوتین روز ملی این کشور را تبریک گفت، هرچند وی در این

کد خبر : 39658
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 ژوئن 2022 - 16:48
پیام تبریک رهبر کره شمالی به ولادیمیر پوتین

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، امروز (یکشنبه) در نامه‌ای به مناسبت روز ملی روسیه، حمایت کامل خود را از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ابراز کرد.

به گزارش پایگاه بیزنس استاندارد، کیم جونگ اون در این نامه به مردم روسیه و ولادیمیر پوتین روز ملی این کشور را تبریک گفت، هرچند وی در این پیام، اشاره‌ای مستقیم به جنگ اوکراین نکرد.

رهبر کره‌شمالی در بخشی از این نامه گفت: «مردم روسیه با هدایت رئیس‌جمهور این کشور، و همچنین با تحمل چالش‌های مختلف توانستند در رسیدن به هدف عادلانه خود موفق باشند.

او در ادامه به تاریخ طولانی و همسایگی خوب میان دو کشور اشاره کرد و ضمن تعهد به مسأله به روزرسانی آن‌ها مطابق با تمایلات کنونی مردم، تاکید کرد: روابط میان کره شمالی و روسیه پس از نشست دوجانبه‌ای که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، وارد مرحله‌ای جدید شده است، امیدواریم به همین روش روابط به همکاری تاکتیکی و راهبردی دو کشور منجر شود.

پیش از این در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ پوتین و کیم جونگ اون در «ولادی وستوک» روسیه، ملاقاتی داشتند. این دیدار پس از نشست رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا انجام شد.

یکشنبه هفته گذشته ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی دست کم یک موشک بالستیک را در آب‌های ساحل شرقی خود شلیک کرده است. مقامات ژاپنی نیز اعلام کردند که کره شمالی یک یا چند موشک بالستیک ناشناس را در دریای شرقی شلیک کرد.

برچسب ها :

ناموجود