پیام تسلیت احمدی نژاد در پی درگذشت ابتهاج «با هزاران دریغ و افسوس»

بمتن این پیام بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با هزاران دریغ و افسوس، خبر درگذشت پیر پرنیان اندیش، شاعر نیک نهاد و دل آگاه، شادروان امیر هوشنگ ابتهاج را دریافت کردم. شاعر صاحب صفا و مروت و صراحت و نجابتی که هماره عمر، زبان گویای مردم بود و دغدغه ها، بیم ها و

کد خبر : 49130
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 آگوست 2022 - 7:45
پیام تسلیت احمدی نژاد در پی درگذشت ابتهاج «با هزاران دریغ و افسوس»

بمتن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با هزاران دریغ و افسوس، خبر درگذشت پیر پرنیان اندیش، شاعر نیک نهاد و دل آگاه، شادروان امیر هوشنگ ابتهاج را دریافت کردم.

شاعر صاحب صفا و مروت و صراحت و نجابتی که هماره عمر، زبان گویای مردم بود و دغدغه ها، بیم ها و امیدهای آنان را به رشته شعر در می آورد و به حق او را میراث دار و هم سنگ بزرگانی چون حافظ برشمرده اند.

او گرچه خود را “سایه” نامید اما چون آفتابی در سپهر فرهنگ و ادبیات این سرزمین اهورایی درخشید.

اینک که روح پاک این شاخه همخون جدا مانده ز ما، رو به آسمان کرد و پرنده جانش بر شاخسار ارغوان ملکوت لانه گزید، فرشتگان عرش الهی دست افشان و پای کوبان به استقبال او می روند تا غبار محنت و غم غربت و اندوه بی عدالتی و حسرت آزادی را از دل و جان او بزدایند.

بی شک سایه شورانگیز و الهام بخش “سایه” همواره بر قلمرو فرهنگ و ادب پارسی گسترده خواهد ماند و پیام نیک اندیشی، آزادی خواهی، عدالت جویی و امید به بردمیدن بهار و رویش دوباره، پر طنین تر از همیشه، گوش جان مردم این سرزمین را خواهد نواخت.

ضمن عرض تسلیت فقدان این شاعر گران مایه و فریادگر روح زمانه به محضر مردم فرهنگ دوست و ادب پرور ایران و همه اصحاب اندیشه و فرهنگ و ادب، آرامش و آمرزش الهی را برای روح بلندش آرزو می کنم.

احمدی‌نژاد به مرده ابتهاج هم رحم نکرد/ او «بهاری» بود

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

برچسب ها :

ناموجود