پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ممنوعیت انجام پرواز‌ها از آفریقای جنوبی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (جمعه) در توئیتی نوشت: «کمیسیون اروپا با هماهنگی نزدیک با کشور‌های عضو، پیشنهاد خواهد کرد که وضع اضطراری را برای توقف سفر‌های هوایی از منطقه جنوب آفریقا به دلیل شناسایی سویه جدید ویروس کرونا فعال کند.» فایننشال تایمز

کد خبر : 9184
تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 14:02
پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ممنوعیت انجام پرواز‌ها از آفریقای جنوبی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (جمعه) در توئیتی نوشت: «کمیسیون اروپا با هماهنگی نزدیک با کشور‌های عضو، پیشنهاد خواهد کرد که وضع اضطراری را برای توقف سفر‌های هوایی از منطقه جنوب آفریقا به دلیل شناسایی سویه جدید ویروس کرونا فعال کند.»

فایننشال تایمز به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که سازمان بهداشت جهانی در حال تشکیل جلسه اضطراری در روز جمعه برای بحث درباره گسترش سریع سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی و بوتسوانا است.

پیش از این، انگلیس، ایتالیا و آلمان پرواز‌های شش کشور آفریقایی، از جمله آفریقای جنوبی و بوتسوانا را به دلیل شیوع گونه B.۱.۱.۵۲۹ ویروس کرونا تا ۲۸ نوامبر (۷ آذر) ممنوع کرده بودند.

ینس اشپان، سرپرست وزارت بهداشت آلمان گفت: «برلین از جمعه شب اکثر سفر‌ها از آفریقای جنوبی و کشور‌های همسایه را برای جلوگیری از گسترش نوع جدید کووید-۱۹ ممنوع کرده است.»

این تصمیم کشور‌های اروپایی به دنبال هشدار دانشمندان انگلیسی در خصوص ظهور سویه جدید کرونا که حاوی ۳۲ جهش در بوتسوانا بود، اتخاذ شد. به گفته این دانشمندان، بسیاری از جهش‌ها نشان دهنده قابلیت انتقال و مقاومت بالای سویه جدید در برابر واکسن هستند.

موسسه ملی بیماری‌های عفونی آفریقای جنوبی نیز تاکید کرده است که ۲۲ مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. گفتنی است، با آغاز همه‌گیری کرونا، حدود ۲.۹۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ در آفریقای جنوبی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۸۹۶۵۷ بیمار تاکنون جان باخته اند.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود