چین تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های کشورش را محکوم کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شو جوتینگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین امروز (پنجشنبه) گفت: «چین به شدت با تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی مخالف است و چنین تحریم‌هایی را بی‌اساس می‌داند.» جوتینگ گفت: «دولت آمریکا روز چهارشنبه ده‌ها شرکت چینی را به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی و سیاست خارجی در لیست

کد خبر : 9102
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 14:02
چین تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های کشورش را محکوم کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شو جوتینگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین امروز (پنجشنبه) گفت: «چین به شدت با تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی مخالف است و چنین تحریم‌هایی را بی‌اساس می‌داند.»

جوتینگ گفت: «دولت آمریکا روز چهارشنبه ده‌ها شرکت چینی را به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی و سیاست خارجی در لیست سیاه تجاری خود قرار داد و به کمک آن‌ها در توسعه تلاش‌های محاسباتی کوانتومی ارتش چین اشاره کرد.»

پیشتر رسانه های خبری اعلام کردند دولت آمریکا روز چهارشنبه به دلیل آنچه نگرانی‌های امنیت ملی و سیاست خارجی واشنگتن خوانده شده، شماری از شرکت‌های چینی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد.

دولت آمریکا همچنین اعلام کرد چندین نهاد و افراد از کشور‌های چین و پاکستان در خصوص کمک به برنامه موشکی بالستیک یا فعالیت‌های هسته‌ای پاکستان به فهرست وزارت بازرگانی آمریکا افزوده شدند.

این اقدام جدید آمریکا در خصوص شرکت‌های چینی در بحبوحه تشدید تنش‌های بین پکن و واشنگتن بر سر تایوان و مسائل تجاری صورت گرفته است. مجموعا ۲۷ نهاد جدید به این فهرست از کشور‌های چین، ژاپن، پاکستان و سنگاپور افزوده شدند.

جینا رایمودو وزیر بازرگانی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد این فهرست‌های جدید کمک خواهد کرد تا از حمایت فن آوری آمریکا از توسعه ارتش روسیه و چین و فعالیت‌های مربوط به منع اشاعه برنامه موشکی بالستیک و فعالیت‌های هسته‌ای بدون پادمان پاکستان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود