کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ ها

نویسنده فادی اسماعیل بودیه – سردبیر نشریه المرایا – بیروت طی ماه‌های گذشته و به‌خصوص پس از شکست تل‌ آویو در برابر حماس در جنگ سال ۲۰۲۰،‌ بسیاری از ژنرال‌های ارشد آمریکایی و صهیونیستی به سیاستمداران این رژیم بابت هرگونه ماجراجویی نسبت به جبهه مقاومت هشدار دادند. هشدار آنها، از باب در نظر گرفتن واقعیاتی

کد خبر : 48495
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 آگوست 2022 - 5:17
کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ ها

نویسنده فادی اسماعیل بودیه – سردبیر نشریه المرایا – بیروت

طی ماه‌های گذشته و به‌خصوص پس از شکست تل‌ آویو در برابر حماس در جنگ سال ۲۰۲۰،‌ بسیاری از ژنرال‌های ارشد آمریکایی و صهیونیستی به سیاستمداران این رژیم بابت هرگونه ماجراجویی نسبت به جبهه مقاومت هشدار دادند.

هشدار آنها، از باب در نظر گرفتن واقعیاتی است که طی سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری صهیونیست‌ها را ناتوان و در عرصه عمل ناکام کرده‌است. تل‌آویو هم در عرصه بازدارندگی و هم در عرصه اقدام،‌ به‌شدت ضعیف شده و این روند،‌ سیری افزایشی دارد.

هم اکنون صهیونیست‌ها بار دیگر در برابر توان بازدارندگی و اقدام جریان مقاومت شکست دیگری را متحمل شده‌اند. بدون شک اگر رژیم‌ صهیونیستی احساس می کرد قادر به ادامه نبرد اخیر خواهد بود،‌ هیچ‌گاه از طریق بازیگران واسطه‌گر مانند مصر از فلسطینیان درخواست آتش‌بس نمی‌کرد و خواسته‌های جهاد اسلامی را نمی‌پذیرفت. اما اکنون تل‌آویو به همان نقطه‌ای رسیده است که هنوز قادر به پذیرفتن آن نیست: شکست و حرکت به سوی سقوط.

اگرچه برخی سیاستمداران رژیم‌ صهیونیستی تصور می‌کردند گذشت زمان، به عاملی مهم در راستای تقویت توان سامانه‌های موشکی و جنگنده های مدرن آنها در بمباران کردن منازل غیرنظامیان تبدیل خواهد شد اما این‌بار نیز محاسبه آنها با شکست مواجه شد.

با موشکباران گسترده تل‌آویو توسط مقاومت فلسطین، کابوس صهیونیست‌ها تعبیر شده است. «امروز، مقاومت درس سختی به صهیونیست‌ها داده است. بدون شک، روزی که رژیم‌اشغالگر قدس دست به کودک‌کشی و ترور فرماندهان شهید مقاومت می‌زد،‌ تصور نمی‌کرد مقهور قدرت موشکی و جنگی مقاومت شود.

امروز بیشتر صهیونیست‌هایی که در اراضی اشغالی ساکن هستند، چاره‌ای جز پذیرش شرایط جاری در منطقه ندارند.

بدیهی است مقاومت، توازن نبرد را به سود خود تغییر داده است. هر اندازه تل‌آویو در شناخت و پذیرش این حقیقت تعلل کند، ‌دامنه شکست آن در برابر جبهه مقاومت بیشتر و گسترده‌تر خواهد شد.

بدون شک رزمندگان مقاومت با روشی حساب شده و با اتکا بر آرمان‌های مقدسی که شهدا برای آنها به یادگار گذاشته‌اند، مسیر مواجهه با دشمن صهیونیستی را تا لحظه شیرین پیروزی ادامه می‌دهند.

جبهه مقاومت در سراسر منطقه، نشان داده است هیچ‌گاه در برابر ستم و اشغالگری و ظلم تسلیم نمی‌شود.

این بار نیز مقاومت فلسطین درس بسیار سختی به رژیم‌اشغالگر قدس داده است. با این حال گروه‌های مقاومت در انتظار هضم و فهم این مسأله از سوی تل‌آویو نخواهند ماند.

رژیم‌اشغالگر قدس نه تنها در منطقه،‌ بلکه اکنون از داخل نیز سست و بدون درونمایه شده و زمزمه‌های فروپاشی آن بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته است.

بهتر است مقامات رژیم‌اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی نیم نگاهی به آمار مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی انداخته و در مقابل، بحران‌های بی‌پایانی را نظاره‌گر باشند که روزبه‌روز بیشتر در تل‌آویو، حیفا و دیگر نقاط شعله‌ور می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود