کاخ سفید: نشانه‌ای از علاقه رهبر کره شمالی به دیدار با بایدن ندیده‌ایم

سالیوان درحالی که به همراه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به آسیای شرقی سفر می کند، در هواپیما در پاسخ به  این سوال که آیا پیونگ یانگ مایل است دیدار دوجانبه بین بایدن و کیم برگزار شود گفت؛ من هیچ نشانه ای در این راستا ندیده ام.

سالیوان گفت کره شمالی هیچ نشانه ای از تمایل خود به مشارکت در دیپلماسی معنادار یا سازنده با آمریکا بروز نداده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در راس هیاتی بلند پایه واشنگتن را به مقصد کره جنوبی ترک کرد تا با یون سوک یول، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کند.

بایدن روز یکشنبه به ژاپن سفر خواهد کرد تا با رهبران استرالیا، هند و ژاپن دیدار کند.

سخنگوی کاخ سفید پیش از این اعلام کرد که کره شمالی ممکن است همزمان با سفر رئیس جمهوری آمریکا به شرق آسیا یک آزمایش موشکی انجام دهد.

وی افزود: بایدن همچنین در حال بررسی سفر به منطقه غیرنظامی کره است، اما تصمیم نهایی  در این زمینه گرفته نشده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مقامات آگاه آمریکایی گزارش داده است: کره شمالی ممکن است در چهار روز آینده همزمان با دیدار بایدن با رهبران کره جنوبی و ژاپن، یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کند.

براساس این گزارش، ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده بر اساس تصاویر ماهواره ای از فعالیت در یک سایت پرتاب در نزدیکی پیونگ یانگ است.

کره شمالی از ابتدای سال میلادی تاکنون دست کم ۱۶ موشک آزمایش کرده است.

ابراز عدم تمایل کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا از سوی کاخ سفید، در حالی است که رهبر کره شمالی دو بار با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری جمهوریخواه قبلی آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

دیدار نخست در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور صورت گرفت که واشنگتن وعده تضمین هایی امنیتی در قبال خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را داد.

  دیدار دوم کیم جونگ اون و ترامپ نیز در هانوی ویتنام برگزار شد اما این دیدارها به دلیل انتقادات کره شمالی از عدم پایبندی واشنگتن به وعده هایش بی نتیجه ماند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا