کدام ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه گذاری دارند؟

در سال های اخیر، بازار ارزهای دیجیتال بیشتر از هر بازار دیگری رونق داشته است. با توجه به پتانسیل سرمایه گذاری، پیش بینی می شود که رونق این بازار در سال های آینده افزایش یابد. با این وجود، نمی توان ارز دیجیتال مناسب را به آسانی انتخاب کرد چرا که تعداد رمز ارزهای موجود در بازار بیش از 8 هزار است.

اگر می خواهید سرمایه گذاری مطمئن و پرسودی داشته باشید، انتخاب ارز دیجیتال مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه، چند مورد از بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری را معرفی می کنیم.

 

 

آشنایی با برخی از بهترین ارزهای دیجیتال جهت سرمایه گذاری

به این نکته توجه داشته باشید که بازار ارز دیجیتال نیز نوسانات خاص خود را دارد. در نتیجه، سرمایه گذاری درست و به موقع می تواند شما را به سود بالایی برساند. در غیر اینصورت، خرید و فروش رمز ارزها هیچ سودی نخواهد داشت. علاوه بر این، باید دانش کافی از بازار و قدرت مدیریت ریسک داشته باشید. بازار ارز دیجیتال به شدت وابسته به بازار سهام است به طوری که ارزش رمز ارزها با بالا رفتن سهام افزایش می یابد.

رمز ارزهای بسیار زیادی در بازار وجود دارند اما همه آن ها مناسب سرمایه گذاری نیستند. در این بخش، چند مورد از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را معرفی می کنیم.

بیت کوین؛ قوی ترین ارز دیجیتال

وقتی صحبت از بازار ارزهای دیجیتال می شود، بدون شک نام بیت کوین در ذهن کاربران نقش می بندد. بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که به سراسر جهان معرفی شد و همچنان به عنوان قوی ترین ارز دیجیتال موجود در بازار رمز ارزها شناخته می شود.

بیت کوین از رمزرازهای همتا به همتا به شمار می رود. به عبارت دیگر، هر تراکنش به طور مستقیم بین کاربران صورت می گیرد. عدم وجود واسطه باعث سهولت در انجام تراکنش می شود.

ساختار شبکه بیت کوین به گونه ای توسعه یافته است که دیگر نیازی به درج مشخصات، افتتاح حساب و داشتن موجودی نخواهد بود. به زبان ساده، شبکه بیت کوین هیچ مسئولی ندارد و تایید تراکنش ها و قراردادهای جدید توسط نودهای مختلف در سراسر جهان صورت می گیرد. نکته قابل توجه در مورد ارزهای دیجیتال از قبیل بیت کوین این است که به عنوان یک شبکه غیر متمرکز شناخته می شوند.

بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال یا ارز جهانی در نظر گرفته می شود. قیمت بیت کوین نیز با توجه به نوسان بازار تغییر می کند. با این وجود، ارز دیجیتال بیت کوین یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری به شمار می رود. این ارز دیجیتال با پذیرش جهانی روبرو شده است و انتظار می رود روز به روز بر تعداد کاربران آن در سراسر جهان اضافه شود.

 

 

اتریوم در رقابت با بیت کوین

اتریوم به عنوان تنها رقیب اصلی ارز دیجیتال بیت کوین در سطح جهانی شناخته می شود. اتریوم که کمی بعد از توسعه تبدیل به یکی از محبوب ترین توکن های موجود در بازار رمز ارزها شد، روی شبکه بلاکچین عمل می کند. این ارز دیجیتال یکی از امن ترین گزینه ها برای انجام سرمایه گذاری مالی به صورت غیر متمرکز به شمار می رود.

ویتالیک بوترین به عنوان توسعه دهنده اصلی ارز دیجیتال اتریوم شناخته می شود. بوترین، توسعه ارز دیجیتال اتریوم را در سال 2013 با ارسال ایده های خود به چند نفر از دوستانش آغاز کرد. این ایده ها مورد استقبال قرار گرفتند و سرمایه گذاران بسیار زیادی را جذب خود کردند.

اتریوم، یک شبکه غیرمتمرکز است و همین ویژگی باعث می شود تا در برابر خطرات احتمالی از قبیل هک یا فعالیت های تقلبی محافظت شود. از سوی دیگر، اتریوم نیز روی شبکه بلاکچین عمل می کند و از تمام ویژگی های آن بهره می برد.

از آنجایی که برنامه های شبکه اتریوم همواره آنلاین هستند و هیچ گاه خاموش نمی شوند، خرابی در آن به ندرت پیش می آید. در نتیجه، اگر به دنبال سرمایه گذاری در یک شبکه غیرمتمرکز هستید، اتریوم بهترین گزینه خواهد بود.

ارز دیجیتال سولانا (SOL)

سولانا یکی دیگر از ارزهای دیجیتال شبیه به اتریوم به شمار می رود. این ارز دیجیتال به عنوان یکی از پایه های اصلی فضای DeFi شناخته می شود و مزایای متعددی دارد. از مهم ترین آن ها می توان به کد نویسی آسان در مقایسه با سایر رمز ارزها اشاره کرد. از سوی دیگر، کارمزد تراکنش های مبتنی بر ارز دیجیتال سولانا به مراتب کمتر است. این یکی از ویژگی های کاربردی و مهم ارز دیجیتال سوالانا محسوب می شود.

اگر کارمزد شبکه اتریوم با ارز دیجیتال سولانا را مقایسه کنید، متوجه می شوید که کارمزد آن حتی از اتریوم نیز کمتر است. در نتیجه، تا زمانی که کارمزد اتریوم کاهش نیابد، می توان از ارز دیجیتال سولانا به جای اتریوم استفاده کرد.

 

 

بایننس کوین (BNB)؛ سومین ارز دیجیتال با ارزش بازار

بایننس کوین یا BNB بعد از بیت کوین و اتریوم در جایگاه سوم با ارزش ترین ارزهای دیجیتال بازار قرار می گیرد. ارزش این ارز دیجیتال حدود 48 میلیارد دلار تخمین زده می شود. بایننس خود یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال جهان به حساب می آید و در چندین کشور مطرح جهان فعالیت گسترده ای دارد. معرفی بایننس کوین توسط این صرافی باعث توسعه شبکه بلاکچین شده است.

این ارز دیجیتال بر روی شبکه بلاکچین به صورت کاملاً غیر متمرکز عمل می کند. یکی از دلایل اصلی خاص بودن ارز دیجیتال بایننس کوین، از بین بردن بخشی از کارمزد تراکنش ها به شمار می رود. این موضوع باعث می شود تا عرضه این ارز دیجیتال کاهش یابد.

صرافی بایننس کوین از زمان معرفی این ارز دیجیتال رونق بسیار زیادی پیدا کرده است و روز به روز بر محبوبیت آن اضافه می شود. امروزه، صرافی بایننس به عنوان یکی از رقیبان اصلی شرکت coinbase global شناخته می شود.

ارز دیجیتال اواکس (AVAX)

ارز دیجیتال اواکس به عنوان سریع ترین پلتفرم ارزهای دیجیتال در جهان شناخته می شود. پلتفرم اواکس را آمازون ارزهای دیجیتال می دانند چرا که آمازون یکی از بزرگ ترین شرکت های فناوری فضای ابری در جهان به شمار می رود.

پلتفرم آواکس در تلاش است تا نقش آمازون را برای شبکه بلاکچین ایفا کند. تراکنش در این پلتفرم با سرعت بسیار بالایی انجام می شود.

علاوه بر سرعت، امنیت بسیار بالا از دیگر مزایای این ارز دیجیتال به شمار می رود. ارز دیجیتال اواکس نیز با سوزاندن بخشی از کارمزد خود باعث کاهش عرضه می شود. به عبارت دیگر، این ارز دیجیتال به مرور زمان در بازار کمیاب می شود و ارزش آن افزایش می یابد. این مزایا باعث شده تا معامله گران بازار کریپتو ترغیب به خرید آواکس شوند. اگرچه، ارزش کنونی اواکس در بازار ارزهای دیجیتال قابل مقایسه با بیت کوین یا اتریوم نیست اما آینده روشنی برای آن پیش بینی می شود.

سخن پایانی
سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به دانش تحلیلی، ریسک پذیری، مدیریت ریسک و انتخاب یک صرافی مناسب دارد. در نتیجه، این نوع سرمایه گذاری مناسب تمام افراد نخواهد بود. با این وجود، اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید، رمز ارزهایی از قبیل بیت کوین، اتریوم، سولانا، بایننس کوین بهترین گزینه خواهند بود. امنیت و سرعت بالا در کنار کارمزد کم از ویژگی های برجسته آن ها به شمار می رود.

آیا تاکنون تجربه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را داشته اید؟ لطفاً تجربه خود را در بخش نظر با ما در میان بگذارید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا