کدام دوربین مدار بسته را خریداری کنیم؟ راهنمای خرید دوربین داهوا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هنگامی که می‌خواهید یک سیستم دوربین مدار بسته برای منزل یا محل کار خود خریداری کنید با سوالات مختلفی مواجه می‌شوید. اینکه چه مارکی بخرید، چه مدل دوربین برای شما مناسب است، اصلاً تفاوت دوربین‌ها در چیست، چه تعداد نیاز دارید و سوالات دیگری که سعی می‌کنیم در این مطلب به آنها پاسخ دهیم. در این مطلب قصد داریم شما را با مباحث کلی پیش از خرید آشنا کنیم و قطعاً برای توضیحات دقیق‌تر نیاز به مشاوره با یک کارشناس داهوا در یکی از نمایندگی‌های داهوا دارید.

بهترین مارک و برند دوربین مداربسته کدام است؟

با کمی جستجو و تحقیق متوجه می‌شوید که دو برند چینی داهوا و هایک ویژن جزو پرفروش‌ترین مارک‌های دوربین مدار بسته جهان هستند. از این دو برند، قابلیت انتقال تصویر داهوا بخوبی در ایران کار می‌کند به همین دلیل دوربین‌های مداربسته داهوا با استقبال زیادی در ایران مواجه شده اند. از طرف دیگر داهوا تولید کننده با کیفیت ترین و پیشرفته‌ترین دوربین‌ها و دستگاه‌های نظارت تصویری دنیاست. اگر به دنبال یک مارک دوربین مدار بسته خوب با کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب هستید بدون شک داهوا بهترین گزینه برای شماست.

کدام نوع از دوربین‌های مدار بسته داهوا برای من مناسب است؟

با توجه به اینکه سیستم‌های دوربین مدار بسته به دو نوع کلی سیستم کواکسیال (HD) و سیستم تحت شبکه (IP) تقسیم بندی می‌شوند قبل از هر چیز باید نوع سیستم خود را تعیین کنید. در یک توضیح مختصر باید گفت از نظر کیفیت دوربین‌های تحت شبکه دارای کیفیت تمام دیجیتال هستند و طبیعتاً نسبت به دوربن های کواکسیال با کیفیت تر هستند و البته قیمتشان طبق لیست قیمت نمایندگی‌های داهوا تقریباً دوبرابر سیستم‌های کواکسیال است و همین تفاوت قیمتشان باعث می‌شود که کاربران برای منازل به سراغ دوربین‌های کواکسیال یا HD بروند. پس اگر بودجه محدودی دارید گزینه مناسب برای شما دوربین‌های اچ دی داهوا هستند.

کدام دوربین مدار بسته را خریداری کنیم؟ راهنمای خرید دوربین داهوا

از طرف دیگر اگر محیط شما یک محیط با وسعت بزرگ مثل کارخانه، سوله، ادارات، ساختمان‌های بزرگ و یا هر مکان دیگری که دارای وسعت زیاد است و نیازمند تعداد دوربین بالاست بهترین گزینه برای شما دوربین‌های IP خواهد بود. چراکه در سیستم‌های تحت شبکه امکان سوئیچ بندی است؛ در حالی که در سیستم‌های کواکسیال از هر دوربین تا دستگاه باید کابل کشی شود. مکان بزرگی را تصور کنید که نیازمند مثلاً ۳۰ دوربین باشد، اگر در چنین مکانی از سیستم کواکسیال استفاده شود می‌بایست ۳۰ کابل به سمت دستگاه از دوربین‌ها کشیده شود حال اگر فاصله‌ها نیز زیاد باشد فرض کنید چه حجم کابلی باید استفاده شود.

به همین دلیل در چنین مکان‌هایی از دوربین‌های تحت شبکه استفاده می‌شود که می‌توان چند دوربین را به یک سوئیچ وصل کرد و از سوئیچ تنها یک کابل آپ لینک به سمت دستگاه کشید.

چه مدل دوربین داهوا را خریداری کنیم؟

قبل از خرید بهتر است با کارشناسان در یک نمایندگی داهوادر مورد قابلیت‌های مورد نیاز سیستم دوربین مداربسته خود مشورت کنید. شما باید مشخص کنید که چه تعداد دوربین دام (سقفی) چه تعداد دوربین بولت (دیواری) نیاز دارید. همچنین باید مشخص کنید که دوربین‌های مورد نیاز شما باید چند مگاپیکسل وضوح تصویر داشته باشد. دوربین‌ها دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند مثلاً ۲ مگاپیکسل، ۴ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل و … شما باید مشخص کنید از هر کدام چه تعداد برای چه محلی نیاز دارید.

از طرف دیگر باید مشخص کنید دوربین میکروفون دار با قابلیت ضبط صدا نیاز دارید و یا صدای محیط برای شما اهمیت ندارد. چرا که برخی از دوربین‌های داهوا دارای قابلیت میکروفون داخلی هستند و قیمتشان کمی بالاتر است.

همچنین باید مشخص کنید دوربین‌هایی که می‌خواهید خریداری کنید دارای چه برد دید در شبی باشد. توجه داشته باشید که دید در شب دوربین‌ها به معنی وضوع تصویر تا آن برد نمی‌باشد. یعنی مثلاً اگر دوربینی تا ۳۰ متر دید در شب داشته باشد به این معنی نیست که شما می‌توانید مثلاً چهره یک شخص را تا برد ۳۰ متر ببینید بلکه فقط می‌توانید وقایع تا آن برد را رصد کنید و بردی که می‌توانید چهره را تشخیص دهید به کیفیت و لنز دوربین بستگی دارد.

کدام دوربین مدار بسته را خریداری کنیم؟ راهنمای خرید دوربین داهوا

اخیراً دوربین‌های جدید داهوا دارای قابلیت دید در شب رنگی هستند. هنگامی که می‌خواهید یک دوربین مداربسته را از نمایندگی داهوا خرید کنید از کارشناسان نمایندگی بپرسید دوربین دارای قابلیت دید در شب است و یا سیاه و سفید. لازم به ذکر است معمولاً از نظر کیفیتی فرقی در کیفیت روز دوربین‌های مشابه نیست. مثلاً یک دوربین ۲ مگ دید در شب رنگی و سیاه و سفید فرقی از نظر کیفیتی در روز ندارند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا