کردستان عراق زیر آتش جنگنده‌های ترکیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری عراقی شفق، مواضعی در شمال عراق و مناطق کردنشین این کشور شبانگاه شنبه به وقت تهران از سوی جنگنده‌های ترکیه هدف حمله قرار گرفتند.

براساس اخبار منتشر شده، جنگنده‌های ترکیه اطراف روستای «حور» در منطقه «عمادیه» در شمال دهوک را به شدت بمباران کردند.

طبق اعلام منابع محلی، در حدود ۱۴ موشک هوا به زمین نزدیک حور در منطقه «کانی ماسی» فرود آمده است.

در پی این حمله هوایی از سوی ترکیه خسارات سنگینی به مزارع و جنگل‌های اطراف این منطقه وارد شده است، اما تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی این عملیات هوایی مخابره نشده است.

از سوی دیگر طبق گزارش خبرگزاری «هابرترک»، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که، به مواضع تروریست‌های «پ‌ک‌ک» در شمال عراق حمله کرده و بر این اساس نیرو‌های امنیتی ترکیه در یک حمله هوایی چهار تروریست پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق را در شمال عراق از بین بردند.

پیش از این ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، ضمن تاکید بر این موضوع که این کشور نیز همانند روسیه و آمریکا حق دارد در سوریه حضور داشته باشد، گفت: آنکارا پیشنهاد ایجاد منطقه امن در سوریه را در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مطرح کرده است و اگر در آن زمان قانون پرواز ممنوع در منطقه اعلام می‌شد، قطعا شاهد این امر نبودیم که مردمان سوری کشورشان را ترک کنند، اما متاسفانه زمان اجرای این طرح از بین رفته است.

وی در ادامه اشاره‌ای به انتقاد اروپایی‌ها از ترکیه بدلیل استقرار نیرو در سوریه، داشت و گفت: باید مردمی را که در مناطق تحت سیطره ما بودند باقی می‌گذاشتیم و این ۲.۵ میلیون نفر به دلیل حضور نظامیان ترکیه ادلب را ترک نکردند.

ابراهیم کالین ادامه داد: دوستان آنکارا در غرب بنوعی رفتار می‌کنند و واکنش نشان می‌دهند که گویی ترکیه در سوریه نیروی اشغالگر است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این راستا تاکید کرد: آنکارا هیچ طمعی به اراضی سوریه نداشته و ندارد.

عملیات‌های هوایی و زمینی نیرو‌های نظامی متعلق به ترکیه در دو سال اخیر با هدف مقابله با گروه تروریستی «پ ک ک» در مناطق مختلف شمال عراق گسترش یافته است و به دنبال آن بسیاری از روستاییان به ناچار خانه‌های خود را ترک کرده اند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا