کمک بلاعوض هلال احمر به بیش از ۵۴ هزار مددجو در ۹ ماهه امسال



رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از کمک نقدی بلاعوض به ۵۴ هزار مددجو از ابتدای امسال تا پایان آذرماه خبرداد.

به گزارش ایسنا، وحید سلیمی در تشریح فرآیند مددکاری و ارزش ریالی خدمات ارائه شده به بیماران نیازمند در حوزه دارو، بستری، توانبخشی، دندانپزشکی و … در ۹ ماهه امسال گفت: در بخش دارو طی این مدت در مجموع ۳۹ هزار و ۵۲۳ پرونده به بخش مددکاری سازمان داوطلبان در سطح ستاد، استان‌ها و شعب ارجاع شده که جمع کل مبلغ این پرونده‌ها بیش از ۸۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که تاکنون به ۲۴ هزار و ۱۳۷ پرونده رسیدگی نهایی و بیش از ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به  بیماران نیازمند کمک بلاعوض اعطا شده است و ثبت نهایی خدمت در مورد این تعداد از مددجویان در سامانه سخای سازمان داوطلبان ثبت شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: در حوزه بستری ۱۴ هزار و ۶۴۱ پرونده به ارزش مجموع ۵۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  به این سازمان ارائه شده که تاکنون فرآیند کامل ۸ هزار و ۹۷۱ پرونده انجام شده و بیش از ۲۳ میلیارد تومان خدمات مربوطه به این بیماران پرداخت شده است. در حوزه توانبخشی نیز ۸ هزار و ۹۹ پرونده به مددکاران اجتماعی این سازمان به ارزش مجموع ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ارجاع شده که از این تعداد به حساب چهار هزار و ۸۶۹  مددجو  بیش از ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک حمایتی واریز شده است.

وی گفت: دوهزار و ۸۷۰ پرونده نیز در زمینه خدمات سرپایی و به ارزش بیش از دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در واحدهای مددکاری این سازمان در سراسر کشور بررسی شده که تا کنون به ۲ هزار و ۱۳ پرونده، بیش از یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق گرفته است. امسال در حوزه دندان پزشکی چهار هزار و ۴۶۰ پرونده مددجویی در سازمان داوطلبان  به ارزش بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تشکیل اولیه شده که تاکنون به دو هزار و ۷۴۲ پرونده به مبلغ بیش از پنج میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان کمک حمایتی در قالب پرداخت نقدی انجام شده است.

سلیمی ادامه داد: در حوزه خدمات پاراکلینکی در مجموع ۱۲ هزار و ۱۹۵  پرونده به ارزش مجموع ۱۶ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان به مددکاران سازمان داوطلبان ارجاع شده که تا پایان ۹ ماه نخست امسال به ۷هزار و ۹۴۵ پرونده  بیش از ۹ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان  مساعدت بلاعوض شده است. در سایر خدمات نیز ۵ هزار و ۳۲ پرونده به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان تشکیل داده ایم  که تاکنون ۳ هزار و ۴۴۸ پرونده به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون  تومان به مرحله تحقق نهایی خدمت رسیده است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، سلیمی گفت: در مجموع بیش از ۹۰ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان از سرجمع ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبارات حمایتی تخصیص یافته این سازمان طی ۹ ماه اخیر در قالب خدمات دارو، درمان، بستری، توانبخشی، خدمات سرپایی و خدمات پاراکلینکی به بیماران نیازمند اعطا شده است و سایر پرونده‌ها در مرحله تکمیل فرایند مددکاری و در نوبت پرداخت و یا ثبت  تحقق نهایی خدمت در سامانه سخا هستند.

وی در ادامه گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۸۶ هزار و ۸۲۰ پرونده مددکاری برای دریافت خدمات حمایتی دارو و درمان این سازمان تشکیل و رسیدگی و به ۵۴ هزار و ۱۲۵ مددجو کمک نقدی بلاعوض شد.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا