کمیته حمایت از مشروعیت برای تظاهرات جمعه در کنار منطقه سبز بغداد فراخوان داد

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا، در بیانیه این کمیته آمده است: با ایمان به ضرورت حمایت از گام های قانونی برای دفاع از نهادهای حکومتی قضایی و قانونگذاری و با هدف تسریع در تشکیل دولت خدمت رسان ملی با اختیارات کامل در تلاش برای مواجهه با بحران ها و چالش ها خصوصا بحران آب، برق

کد خبر : 49080
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 آگوست 2022 - 4:44
کمیته حمایت از مشروعیت برای تظاهرات جمعه در کنار منطقه سبز بغداد فراخوان داد

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا، در بیانیه این کمیته آمده است: با ایمان به ضرورت حمایت از گام های قانونی برای دفاع از نهادهای حکومتی قضایی و قانونگذاری و با هدف تسریع در تشکیل دولت خدمت رسان ملی با اختیارات کامل در تلاش برای مواجهه با بحران ها و چالش ها خصوصا بحران آب، برق و گرانی که بر دوش شهروندان عراقی سنگینی می کند و برای حفظ دستاوردهای ملی که ضامن زندگی عراقی ها و امنیت آنها و منع انواع آشوب و تلاش ها در راستای اخلال در ثبات داخلی، از شهروندان عراقی برای مشارکت فعال در تظاهرات «ملت از دولت حمایت می کند» در کنار دیوارهای منطقه سبز (بغداد) دعوت می کنیم.  

این کمیته بر «منع هرگونه تجاوز از جلوه های تمدنی، التزام عالی به دستورات صادره از کمیته سازماندهی کننده» و «همکاری کامل با نیروهای امنیتی مامور به حمایت از تظاهرات کنندگان» تاکید کرده است.    

در این بیانیه دقیقا به ساعت و زمان برگزاری تظاهرات اشاره نشده، اما اخبار تکمیلی به نقل از منابع آگاه زمان این تظاهرات را فردا (جمعه) ساعت ۱۷:۰۰ در کنار منطقه سبز (بین پل معلق و میدان عبدالعزیز) ذکر کرده اند.

عصر دوشنبه هفته گذشته نیز تظاهرات «حمایت از مشروعیت و حفاظت از نهادهای قانونی و حکومتی» در کنار دیوارهای منطقه سبز بغداد بدون بروز تنش با حضور دهها هزار نفر از طیف های مختلف و عشایر عراقی برگزار شد.

در این تظاهرات، عمدتا نمایندگان و گروه هایی از سوی عشایر با بیرق های عشیره و طیف های مختلف عراقی حاضر و از خیابان های منتهی به منطقه سبز بغداد به ویژه از پل الجمهوری با عبور از مقابل وزارت برنامه ریزی عراق به سمت خیابان کراده مریم و میدان اعتصام سرازیر شدند.

این کمیته از همه مردم عراق و نه یک تشکیلات خاص مرتبط با چارچوب هماهنگی شیعی برای شرکت در این تظاهرات دعوت کرده بود، زیرا به گفته کمیته مذکور، عراق به همه تعلق دارد.

در این بیانیه آمده است که هدف از این تظاهرات “دفاع از حکومت و مشروعیت و نهادهای قانونی آن و دموکراسی است و این تظاهرات علیه شخص یا گروه خاصی نیست”.

برچسب ها :

ناموجود