کویت سفیر هند را در اعتراض به توهین به پیامبر اسلام احضار کرد

وزارت خارجه هند امروز (یکشنبه) سفیر جمهوری هند را در اعتراض به اظهارات توهین آمیز یکی از مقامات حزب حاکم این کشور علیه پیامبر اسلام (ص) فراخواند و یادداشتی اعتراض آمیر را تحویل وی داد.

وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستیار وزیر خارجه کویت در امور آسیا باسفیر جمهوری هند دیدار کرد و به وی یک یادداشت اعتراض آمیز رسمی را تحویل داد؛ یادداشتی که در آن اظهارات توهین آمیز علیه رسول کریم (ص) که از سوی یکی از مقامات حزب حاکم بیان شده، محکوم شده است.

در بیانیه وزارت خارجه هند آمده است: در زمانی که دولت کویت از بیانیه حزب حاکم هند که در آن از تعلیق مقام مذکور در این حزب به دلیل این اظهارات توهین‌آمیز از انجام وظایف و فعالیت‌های خود در حزب خبر داده است، استقبال می‌کند، خواستار عذرخواهی عمومی از این اظهارات است. مواجه نشدن این اظهارات خصمانه با مجازات، موجب افزایش جنبه‌های افراط گرایی و نفرت و تضعیف عناصر اعتدال خواهد شد.

وزارت خارجه هند همچنین اعلام کرد: اظهار چنین سخنانی، نشان دهنده بی اطلاعی آشکار از پیام صلح و مدارای دین اسلام و نقش بزرگی است که اسلام در تمدن سازی در همه کشور‌های جهان از جمله هند داشته است.

پس از توییت توهین‌آمیز سخنگوی حزب حاکم هند و حزب «نارندا مودی» نخست‌وزیر این کشور به پیامبر اسلام (ص) حزب «بهاراتیا جاناتا» در بیانیه‌ای بدون اینکه از این اظهارات توهین‌آمیز عذرخواهی کند ادعا کرد این سخنگو را از مقام خود تعلیق کرده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا