گاردین: احتمالا گزارش کمیته تحقیقات کنگره بر نقش ترامپ در حملات متمرکز باشد

نشریه گاردین در گزارشی اعلام کرد که گمان می‌رود گزارشی که کمیته تحقیقات درباره حملات به کنگره آمریکا قرار است در ماه آینده میلادی منتشر کند، بیشتر بر نقش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، بر سازمان‌دهی و تحریک به حملات متمرکز شده باشد. به نوشته این نشریه انتظار می‌رود ماهیت گزارش نهایی کمیته علاوه‌بر

کد خبر : 67753
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 نوامبر 2022 - 15:15
گاردین: احتمالا گزارش کمیته تحقیقات کنگره بر نقش ترامپ در حملات متمرکز باشد

نشریه گاردین در گزارشی اعلام کرد که گمان می‌رود گزارشی که کمیته تحقیقات درباره حملات به کنگره آمریکا قرار است در ماه آینده میلادی منتشر کند، بیشتر بر نقش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، بر سازمان‌دهی و تحریک به حملات متمرکز شده باشد.

به نوشته این نشریه انتظار می‌رود ماهیت گزارش نهایی کمیته علاوه‌بر ارجاعات جنایی که در آن لحاظ شده است، بر نقش دونالد ترامپ بر مقابله با اعلام پیروزی نهایی رقیب دموکراتش یعنی «جو بایدن» متمرکز شود. این گزارش که گزارش نهایی کمیته تحقیقات درباره حملات ۶ ژانویه است، توجه‌ها را به خود جلب کرده که افشاگری‌هایی درباره نقش ترام، کاخ سفید و مشاوران ترامپ در راستای ملغی کردن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ نشان دهد.

تمرکز برترامپ که بیشتر به دلیل پافشاری‎های «لیز چنی» نماینده جمهوریخواه کنگره، انجام شد، به دلیل شواهدیست که نشان می‌دهد ترامپ چندین قوانین کیفری را نقض کرده است. این گزارش قرار است در میانه ماه آینده میلادی (دسامبر) منتشر شود.

پس از اعلام پیروزی جو بایدن، عده‌ای از هواداران دونالد ترامپ، به تشویق شخص او، به کنگره آمریکا در واشنگتن دی س هجوم بردند تا نارضایتی خود را از نتایج انتخابات ابراز کنند. ترامپ بار‌ها موضوع تقلب در انتخابات را مطرح کرد و همین امر باعث حواشی بسیاری شد.

اکنون پس از گذشت دو سال، ترامپ بار دیگر اعلام کرد نامزد انتخابات بعدی آمریکا در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، اما یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اغلب شهروندان آمریکایی با حضور او در انتخابات آتی مخالفند. البته به غیر از شهروندان، ترامپ در میان مقام‌های آمریکایی هم مخالفان بسیاری دارد، به طور مثال، در تازه‌ترین اظهارنظر، «پل رایان» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، گفت هرگز دوباره از حامیان ترامپ نخواهم بود، چون ما با ترامپ شکست می‌خوریم.

برچسب ها :

ناموجود