گاوصندوق ضد سرقت چیست؟ | سایت انتخاب


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تا به حال از گاوصندوق ضدسرقت استفاده کردید؟ ویژگی‌های متمایز و مشابه این گاوصندوق با دیگر گاوصندوق‌های موجود در بازار را می‌دانید؟ در ادامه با مسترسیف همراه باشید و بهترین گاوصندوق ضدسرقت را بشناسید. گاوصندوق‌های ضدسرقت براساس کیفیت و درجه امنیتی که دارند معمولاً قیمت‌گذاری می‌شوند، قبل از تمام این موارد بهتر است بدانید که یک گاوصندوق ضدسرقت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و کارآیی آن چقدر است.

گاوصندوق‌های ضدسرقت مسترسیف

ضدسرقت همانطور که از نام آن پیداست، از لحاظ کیفیت و میزان امنیت از ویژگی‌های منحصربفردی برخوردار است که بالا یا پایین بودن کیفیت آن براساس میزان امنیت آن مشخص خواهد شد. منظور از گاوصندوق ضدسرقت این است که گاوصندوق باید مجهز به تجهیزات و امکانات منحصربفردی باشد که از سرقت‌های لحظه‌ای جلوگیری کند. وجود تجهیزات متنوع و مختلف در هر برندی با دیگر برند‌های موجود در بازار بایکدیگر متفاوت بوده و جالب است بدانید که ضدسرقت بودن یک برند به معنای عدم سرقت از این گاوصندوق نخواهد بود. منظور از ضدسرقت این است که گاوصندوق به راحتی دزدیده نمی‌شود و فرآیند سرقت به تأخیر افتاده و باعث زحمت سارقان می‌شود.

گاوصندوق ضد سرقت چیست؟

بهترین گاوصندوق ضدسرقت، گاوصندوقی است که تقریباً توسط هیچ کسی جز صاحبش باز نشود آنقدر سارق را به دردسر بیاندازد که از سرقت صرف نظر کند و مجبور به فرار شود. در گاوصندوق‌های ضدسرقت باید از تجهیزات ایمنی و وسایلی استفاده شود که راه‌های سرقت در مقابل سارقان را ببندد، دزدیدن گاوصندوق از چند طریق انجام می‌شود که عبارت است از:

  • دزدیدن گاوصندوق
  • باز کردن در گاوصندوق
  • استفاده از فرز یا هوا برش
  • سوراخ کردن بدنه گاوصندوق
  • آتش زدن گاوصندوق غیرنسوز

ویژگی‌های گاوصندوق ضدسرقت چیست؟

گاوصندوق ضد سرقت چیست؟

زمانی که از ضدسرقت بودن گاوصندوق صحبت می‌کنیم، منظورمان گاوصندوقی است که سارق به هیچ عنوان نمی‌تواند به محتویات داخل آن دسترسی پیدا کند و در واقع یک گاوصندوق ضدسرقت باید برای تمامی حربه‌های سارقان یک راه حل داشته باشد. بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی‌های بهترین گاوصندوق ضدسرقت شامل موارد زیر است:

  • یک گاوصندوق ضدسرقت خوب قفل‌گذاری پیچیده و ترکیبی دارد.
  • رنگ بدنه گاوصندوق از نوع الکترواستاتیک است.
  • بدنه‌ی آن فلزیست، غیرقابل برش و بسیار محکم است.
  • در برابر آتش‌سوزی مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • برای امنیت بالای گاوصندوق از قفل‌های ترکیبی استفاده می‌شود.
  • گاوصندوق ضدسرقت باید دارای چندین کلید زاپاس باشد.
  • گاوصندوق خوب باید دارای زبانه‌های فولادی باشد.
  • قابل حمل نباشد.
  • غیرقابل نفوذ بودن بدنه گاوصندوق.
  • مجهز به سیستم‌های هشداردهنده.
  • سیستم ضدسرقت مکانیکی.

در ادامه به چند مورد از این موارد اشاره خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

قابل حمل باشد

منظور از قابل حمل نبودن گاوصندوق چیست؟ گاوصندوق‌های ضدسرقت باید سنگین وزن باشند، چرا که حمل آن برای سارقین راحت نباشد. معمولاً گاوصندوق‌های کوچک با وزن سبک و آسان به راحتی قابلیت حمل دارند، و بالطبع بیشتر در معرض خطر و آسیب هستند. وزن گاوصندوق ضد سرقت باید زیاد باشد و به طور عادی هم باید بر روی زمین و یا دیوار پیچ شود تا به راحتی امکان جابجایی وجود نداشته باشد.

گاوصندوق ضد سرقت چیست؟

غیرقابل نفوذ بودن بدنه گاوصندوق

یکی از پنج خصوصیت مهم یک گاوصندوق ضدسرقت، جنس بدنه آن است. تولیدکنندگان گاوصندوق باید بدنه دستگاه‌ها را از سوپر آلیاژ تهیه کنند و بین دیواره‌های داخلی و خارجی آن بتن مسلح و آرماتوربندی انجام می‌شود تا داخل گاوصندوق غیرقابل نفوذ باشد. بدون تردید در این شرایط وزن گاوصندوق بالا رفته و قابلیت جابجایی و حمل ندارند. جالب است بدانید که این گاوصندوق به دلیل نسوز بودن سطح بتن به عنوان گاوصندوق ضدسرقت نسوز نامیده شده است.

برای خرید و استعلام قیمت گاوصندوق کوچک نسوز و ضدسرقت شما باید به فروشگاه‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمایید و ترجیحاً از برند‌هایی که معروف‌تر و شناخته شده‌تر هستند خرید کنید. فروشگاه مسترسیف یکی از بهترین تولیدکنندگان گاوصندوق‌های نسوز و ضدسرقت در تهران است که تمامی محصولات خود را به ضمانت 24 ماهه خرید به شما تحویل خواهد داد.

مجهز بودن در گاوصندوق به قفل‌ها و رمز‌های باکیفیت

درست زمانی که سارق به گاوصندوق دست پیدا می‌کند و باتوجه به حجم و وزن گاوصندوق مطمئن می‌شود که نمی‌تواند آن را حمل کند و سرفرصت رمز آن را باز کند، به این نتیجه خواهد رسید که بازکردن در صندوق بهترین گزینه است. سارق با یک نگاه متوجه مقاومت و محکم بودن صندوق خواهد شد و اقدامات لازم را برای بازکردن آن انجام می‌دهد. کلید در ورودی صندوق به تنهایی نمی‌تواند امنیت گاوصندوق شما را تضمین نماید، چرا که یک کلیدساز حرفه‌ای به راحتی می‌تواند آن را باز کند. به همین دلیل گاوصندوق‌های ضدسرقت با رمز و قفل‌های بسیار پیچیده عرصه را برای سارقین تنگ کرده‌اند.

برای ساخت اکثر گاوصندوق‌های دیجیتالی، مکانیکی و اثر انگشتی علاوه بر این امکانات، بر روی در اصلی گاوصندوق نیز کلید گذاشته می‌شود. گاوصندوق‌های اثر انگشتی امن‌ترین و مطمئن‌ترین نوع گاوصندوق‌های موجود در بازار هستند که تنها با اثر انگشت صاحب صندوق دستگاه باز خواهد شد و سرقت آن نیز به صفر رسیده است. یکی از پرفروش‌ترین گاوصندوق‌های موجود در بازار برای طلافروش‌ها و مشتریان گاوصندوق با رمز‌های دیجیتالی است.

مجهز بودن به سیستم‌های هشداردهنده

بر روی گاوصندوق‌های ضدسرقت سیستمی تعبیه شده است که پیامکی هوشمند تحت عنوان سیستم هوشیار یا سیستم پی اس یا ردیاب، محل گاوصندوق را نشان داده تا صاحب صندوق توسط پیامک به آن دست پیدا کند. این سیستم هشداردهنده از بارزترین خصوصیات یک گاوصندوق ضدسرقت مجهز به سیستم‌های هشداردهنده می‌باشد.

سیستم ضدسرقت مکانیکی

در گاوصندوق‌های ضدسرقت علاوه بر اینکه از قفل و رمز استفاده می‌شود، از دیگر یراق آلات مجهز به سیستم ضدسرقت نیز استفاده خواهد شد و از ویژگی‌های مهم این محصول به حساب می‌آید. سیستم ضدسرقت مکانیکی مهم‌ترین فاکتور برای یک گاوصندوق ضدسرقت است، اگر از دزدیده شدن گاوصندوق خود می‌ترسید، توصیه می‌کنیم با خرید گاوصندوق با سیستم ضدسرقت مکانیکی برای همیشه با این نگرانی خداحافظی کنید.

در آخر بهتر است بدانید که برای خرید گاوصندوق ایرانی ضدسرقت و نسوز می‌توانید به فروشگاه مسترسیف مراجعه نمایید. سیستم ضدسرقت گاوصندوق باعث ایجاد تأخیر در روند طبیعی دزدیده شدن گاوصندوق خواهد شد، از آنجایی هم که امنیت گاوصندوق بسیار مهم است، توصیه می‌شود برای خرید گاوصندوق ایمن و مطمئن به فروشگاه‌های معتبر و با ضمانت اصالت کالا مراجعه نمایید.



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا