گزارش رئیس سازمان سینمایی به کمیسیون فرهنگی مجلس



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس سازمان سینمایی کشور و دبیر جشنواره فیلم فجر در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد راستینه دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح دستور کار روز سه شنبه ۲۰ دی‌ ۱۴۰۱ کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در نشست امروز کمیسیون فرهنگی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور و مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه رئیس سازمان سینمایی کشور گزارشی از عملکرد یک‌ساله این سازمان را ارائه کرد و همچنین جزئیاتی از آثار راه یافته به جشنواره به اختصار قرائت کرد. طبق گزارشات واصله جشنواره امسال متنوع‌تر و عمومی تر برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: بر اساس گزارش منتشر ارائه شده، سازمان سینمایی طی یک‌سال گذشته برنامه منسجمی برای بالا بردن کمی و کیفی آثار تولیدی امسال جشنواره داشته است؛ همچنین جزئیاتی از حمایت فعالان این حوزه و صیانت از آثار تولیدی ارائه شد تا شاهد قاچاق فیلم‌ها نباشیم.

راستینه عنوان کرد: در این نشست مباحثی از قبیل کمک به ساخت و تکمیل سالن‌های سینمایی نیمه تمام در اکثر استان‌ها به صورت جزئی مطرح شد و همچنین جوایز اهدای فیلم فجر از دیگر موضوعات این جلسه بود که مقرر شد جایزه شهید «حاج قاسم سلیمانی» به منتخبین جشنواره فیلم فجر امسال اهدا شود. در جلسه امروز گزارشاتی از آثار دریافتی در عرصه ملی و بین المللی جشنواره امسال به کمیسیون فرهنگی ارائه شد که نشان از تنوع آثار تولیدی است.

وی در پایان گفت: در بخش دیگر جلسه کمیسیون فرهنگی، لایحه موافقت‌نامه تاسیس و چهارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه با اعضای کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت؛ طی جلسه گذشته اعضای کمیسیون که به کلیات این لایحه رأی‌ داده بودند و در نشست امروز جزییات آن بررسی و مقرر شد لایحه بعد از بررسی در کمیسیون به صحن ارائه شود.

انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا