گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد سعودی با نخست‌وزیر عراق

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان با مصطفی الکاظمی تلفنی گفت وگو کرد. براساس این گزارش، ولیعهد سعودی در این تماس، جویای حال نخست وزیر عراق شد و برای او آرزوی سلامتی و تندرستی کرد. بن سلمان بر حمایت عربستان سعودی از دولت و ملت عراق و امنیت و

کد خبر : 6223
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 7:04
گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد سعودی با نخست‌وزیر عراق

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان با مصطفی الکاظمی تلفنی گفت وگو کرد.

براساس این گزارش، ولیعهد سعودی در این تماس، جویای حال نخست وزیر عراق شد و برای او آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

بن سلمان بر حمایت عربستان سعودی از دولت و ملت عراق و امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد.

این گزارش می‌افزاید، نخست وزیر عراق نیز به نوبه خود از ولیعهد سعودی به خاطر احساسات برادرانه او که بیانگر استحکام روابط دوجانبه میان دو کشور برادر است، تشکر کرد.

سوء قصد به جان الکاظمی نخست وزیر عراق با واکنش‌ها و گمانه‌های متعددی در داخل و خارج عراق روبرو شد و برخی آن را طرحی آمریکایی با هدف تاثیرگذاری بر اعتراضات انتخاباتی عراق می‌دانند.

ترور نافرجام الکاظمی نخست وزیر عراق در خانه‌اش در منطقه امنیتی «سبز» در مرکز بغداد، با وجود تدابیر سخت امنیتی، بامداد یکشنبه با استفاده از پهپاد صورت گرفت و نیروهای امنیتی عراقی توانستند دو پهپاد از سه پهپاد مهاجم را سرنگون کنند.

نخست وزیر عراق بعد از سوء قصد با تشدید لحن خود بامداد دوشنبه طی سخنانی در نشست فوق العاده شورای وزیران عراق گفت: کسانی که جنایت دیروز را انجام دادند (حمله به منزل نخست وزیر) خوب می‌شناسیم و آنها را افشا خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود