گمانه‌زنی جدید درباره نامزدی احتمالی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از ان‌بی‌سی نیوز، جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته در یک گفت‌وگوی خصوصی با  «ال شارپتون» فعال حقوق مدنی سیاه‌پوستان آمریکایی و مجری یک برنامه تلویزیونی، به او گفته است: می‌خواهم این کار را دوباره انجام دهم. یکی از همراهان شارپتون که بخشی از صحبت‌های بایدن را شنیده است، نیز این گفته

کد خبر : 59557
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 اکتبر 2022 - 6:40
گمانه‌زنی جدید درباره نامزدی احتمالی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از ان‌بی‌سی نیوز، جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته در یک گفت‌وگوی خصوصی با  «ال شارپتون» فعال حقوق مدنی سیاه‌پوستان آمریکایی و مجری یک برنامه تلویزیونی، به او گفته است: می‌خواهم این کار را دوباره انجام دهم.

یکی از همراهان شارپتون که بخشی از صحبت‌های بایدن را شنیده است، نیز این گفته را تایید می‌کند.

به گفته شارپتون، بایدن این موضوع را در انتهای جلسه‌ وی با رهبران تعدادی از برجسته‌ترین سازمان‌های حقوق مدنی آمریکا به او گفته‌ است.

در سال ۲۰۲۰، رای دهندگان سیاه پوست، مهره کلیدی پیروزی بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها بودند. در جریان رقابت‌ انتخاباتی ۲۰۲۰ ، بایدن در نشستی در کاخ سفید حمایت خود از  شارپتون را اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، در حالی که نزدیکان بایدن بارها از علاقه باید برای انتخاب مجدد به عنوان رییس‌جمهور آمریکا سخن گفته‌اند، او تاکنون از اعلام صریح و مستقیم آن خودداری کرده است.

این گزارش در حالی امروز سه شنبه به وقت محلی منتشر شد که رسانه‌های خبری آمریکایی روز گذشته از احتمال نامزدی هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا و همسر بیل کلینتون رییس‌جمور اسبق این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری برای سومین بار خبر داده بودند.

 «دیک موریس» دستیار سابق بیل کلینتون در گفت‌وگویی به این موضوع پرداخته و گفته بود که در صورت انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، نامزدهای احتمالی دموکرات‌ها افرادی مثل «گوین نیوسام» فرماندار کنونی کالیفرنیا، «برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت و حتی «الکساندریا اوکاسیو-کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواهند بود. این امر موجب می‌شود که دموکرات‌ها از هیلاری بخواهند بار دیگر در به عنوان نماینده آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.

انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا ۱۷ آبان امسال برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شمار زیادی از مقام‌های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می‌شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند بایدن قصد دارد اعلام حضورش در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ آمریکا برای تعیین رییس‌جمهوری بعدی این کشور را به پس از مشخص شدن نتایج نهایی این انتخابات موکول کند.

برچسب ها :

ناموجود