گمرک هند: بندر آدانی در ممنوعیت ورود کشتی های ایرانی تجدیدنظر کند

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش بود که شرکت بنادر و منطقه ویژه اقتصادی آدانی به عنوان بزرگترین اپراتور بندری در هند، اعلام کرد که پایانه‌های این شرکت دیگر صادرات و واردات محموله‌های کانتینری از ایران، پاکستان و افغانستان را از ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان ۱۴۰۰) انجام نخواهد داد. مدیرعامل سابق بنادر: مشکل ورود به

کد خبر : 7661
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 19:09
گمرک هند: بندر آدانی در ممنوعیت ورود کشتی های ایرانی تجدیدنظر کند

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش بود که شرکت بنادر و منطقه ویژه اقتصادی آدانی به عنوان بزرگترین اپراتور بندری در هند، اعلام کرد که پایانه‌های این شرکت دیگر صادرات و واردات محموله‌های کانتینری از ایران، پاکستان و افغانستان را از ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان ۱۴۰۰) انجام نخواهد داد.

مدیرعامل سابق بنادر: مشکل ورود به بندر آدانی رفع شده بود

این در حالی است که محمد راستاد معاون سابق وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی در گفت وگو با خبرنگار مهر، از برطرف شدن مشکل ممنوعیت پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر هند و چین خبر داده بود.

دبیر انجمن کشتیرانی: هندی‌ها در یک کشتی ایرانی حامل بار افغانستان، مواد مخدر پیدا کرده بودند

همچنین مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی نیز ۱۲ آبان ماه در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره علت ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی به بندر آدانی هند گفته بود: این مشکل برطرف شده و بندر آدانی هند به دلیل کشف محموله قاچاق مواد مخدر که از مبدا افغانستان در کشتی ایرانی به مقصد هند بارگیری شده بود از پهلوگیری این شناور خودداری می‌کرد که با مشخص بودن بی تقصیری شرکت کشتیرانی ایرانی، امکان پهلوگیری فراهم شده است.

گمرک هند: ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر هند ممنوع!

اکنون، کمیسیون گمرک هند در نامه‌ای با اشاره به این موضوع اعلام کرده است که مشاوره‌های دریافتی این شرکت برای اعلام محدودیت برای شناورهای با مبدا ایران، پاکستان و افغانستان به شکل یک طرفه‌ای صادر شده است.

همچنین در این نامه آمده است که این تصمیم و مشاوره‌های گرفته شده تأثیر نامطلوبی بر تجارت کشور گذاشته و برخلاف سیاست دولت هند است و اینچنین تصمیماتی فقط می‌تواند توسط مقامات ذی صلاحی همچون وزارت بازرگانی و دولت هند گرفته شود.

رئیس کمیسیون گمرک هند: در این بخشنامه تجدید نظر شود

در بخش پایانی این نامه نیز تاکید شده است که این نامه نگاری با تأیید کمیسیون گمرک صورت گرفته و بدین وسیله درخواست می‌شود که موضوع مجدداً بررسی شده تا سیاستی اتخاذ شود که تجارت را مطابق با سیاست دولت هند تسهیل کند.

گمرک هند: بندر آدانی در ممنوعیت ورود کشتی های ایرانی تجدیدنظر کند

برچسب ها :

ناموجود