گوترش: درگیری نظامی باعث تحقق صلح در اتیوپی نخواهد شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونیو گوترش، با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه مسیر درگیری‌های نظامی در اتیوپی، زمینه ساز تحقق صلح و ثبات دائم در این کشور نخواهد شد، از همه طرف‌های درگیر خواست به عملیات خصمانه پایان دهند. گوترش همچنین خواستار اعطای اولویت به رفاه غیرنظامیان

کد خبر : 8267
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 10:02
گوترش: درگیری نظامی باعث تحقق صلح در اتیوپی نخواهد شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونیو گوترش، با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه مسیر درگیری‌های نظامی در اتیوپی، زمینه ساز تحقق صلح و ثبات دائم در این کشور نخواهد شد، از همه طرف‌های درگیر خواست به عملیات خصمانه پایان دهند.

گوترش همچنین خواستار اعطای اولویت به رفاه غیرنظامیان در اتیوپی و دادن اجازه ورود کمک‌های انسانی به صورت امن و به دور از هر نوع مانعی به دست غیرنظامیان شد.

وی از مقامات اتیوپیایی خواست همه کارکنان سازمان ملل را که بدون طرح اتهام بازداشت شده اند، آزاد کنند.

گوترش همچنین از گزارش‌های مربوط به بازداشت‌های غیرقانونی در اتیوپی ابراز نگرانی کرد و هشدار داد این اقدامات ممکن است باعث تشدید دودستگی در این کشور شود.

گفته می‌شود درگیری‌های فعلی بین نیرو‌های دولتی اتیوپی و عناصر مسلح جبهه تیگرای برای در دست گرفتن کنترل جاده‌های راهبردی در دو منطقه امهرا و عفر است و به اطراف استان شوا کشیده شد.

نبرد تعیین کننده بین دو طرف در منطقه رشته کوه استان شوا خواهد بود، مگر آنکه طرح‌های صلح مانع از گسترش درگیری‌ها شود. در صورت گسترش درگیریها، ممکن است میلیون‌ها نفر آواره شوند.

نیرو‌های منطقه عفر اعلام کردند با حمله عناصر مسلح جبهه تیگرای به شهر میللی که مشرف بر گذرگاه راهبردی بین جیبوتی و آدیس آبابا قرار دارد، مقابله کردند. یکی از فرماندهان این نیرو‌ها گفت، عناصر مسلح جبهه تیگرای تلاش می‌کنند با تصرف این گذرگاه راهبردی، شرایط خودشان را در مذاکرات بهبود ببخشند و دولت مرکزی در آدیس آبابا را زیر فشار قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود