یک آزمایش خون با قابلیت تشخیص ده‌ها نوع سرطان

آفتاب‌‌نیوز : در یک آزمایش بزرگ که متخصصان این مرکز انجام داده‌اند مطالعات برای طراحی یک تست خون که می‌تواند بیش از ۵۰ نوع سرطان را تشخیص دهد امیدوارکننده بوده است. به گزارش شبکه خبری بی بی سی، این متخصصان می‌گویند که آخرین تحقیقات در این خصوص در دانشگاه آکسفورد نتایج مفیدی داشته است. این

کد خبر : 150535
تاریخ انتشار : شنبه 3 ژوئن 2023 - 0:01
یک آزمایش خون با قابلیت تشخیص ده‌ها نوع سرطان



آفتاب‌‌نیوز :

در یک آزمایش بزرگ که متخصصان این مرکز انجام داده‌اند مطالعات برای طراحی یک تست خون که می‌تواند بیش از ۵۰ نوع سرطان را تشخیص دهد امیدوارکننده بوده است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، این متخصصان می‌گویند که آخرین تحقیقات در این خصوص در دانشگاه آکسفورد نتایج مفیدی داشته است.

این مطالعات روی حدود ۵۰۰۰ نفری انجام شده بود که با علائمی از جمله کاهش وزن غیرقابل توضیح یا درد شکم به پزشک محلی خود مراجعه کردند.

آزمایش خون این افراد به درستی دو مورد از سه سرطان را شناسایی کرده است. همچنین در این آزمایش‌ها متخصصان توانستند در بیش از ۸۰ درصد موارد منطقه اصلی را که سرطان از آنجا منشا گرفته، شناسایی کنند.

با این حال متخصصان تاکید دارند که این تست هنوز به اندازه کافی دقیق نیست تا به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. هرچند تا این مرحله نیز برای کمک به مبتلایان به سرطان در بهبود روند درمان می‌تواند مفید باشد.

برچسب ها :

ناموجود