۱۳۳ پروژه سامانه نوین آبیاری در اردبیل اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی زاده بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳۳ پروژه سامانه نوین آبیاری برای تحت پوشش قرار دادن یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل اجرایی می‌شود. وی از تجهیز ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل به سامانه نوین آبیاری خبر داد

کد خبر : 47240
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 آگوست 2022 - 11:54
۱۳۳ پروژه سامانه نوین آبیاری در اردبیل اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی زاده بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳۳ پروژه سامانه نوین آبیاری برای تحت پوشش قرار دادن یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل اجرایی می‌شود.

وی از تجهیز ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل به سامانه نوین آبیاری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، علاوه بر افزایش محصول در واحد سطح، شاهد رونق تولید، اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بر ضرورت اصلاح الگوی کشت با توجه به کمبود آب تاکید کرد و افزود: با توجه به محدودیت منابع آب و مدیریت موضوع در راستای ظرفیت و توان اکولوژیکی هر منطقه و با در نظر گرفتن اقتصاد بهره‌برداری، لازم است که الگوی کشت و ترکیب کشت به منظور توازن و تکمیل اکوسیستم مناطق اجرایی شود.

تقی زاده با بیان اینکه در منطقه مغان محدودیت آب ضرورت اجرای الگوی کشت را دو چندان کرده است، گفت: برنامه جامع تحول بخش کشاورزی استان با رویکرد مدیریت جهادی، مدیریت کم‌آبی، سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و افزایش بهره‌وری در حال تدوین است.

وی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان است تا ضمن جلوگیری از هدررفت انواع محصولات کشاورزی، زمینه اشتغال و کارآفرینی هم در منطقه فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود