۱۵۴ منطقه یمن از نا‌امنی غذایی رنج می‌برند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاشرق الاوسط، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد، اعلام کرد تعداد مناطق یمن که از گرسنگی رنج می‌برند در دو سال اخیر سه برابر شده است. بنابر گزارش برنامه جهانی غذا، به ۴۹ منطقه‌ یمن که در سال ۲۰۱۸ ناامنی غذایی را تجربه می‌کردند، ۱۰۵

کد خبر : 8941
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 11:04
۱۵۴ منطقه یمن از نا‌امنی غذایی رنج می‌برند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاشرق الاوسط، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد، اعلام کرد تعداد مناطق یمن که از گرسنگی رنج می‌برند در دو سال اخیر سه برابر شده است.

بنابر گزارش برنامه جهانی غذا، به ۴۹ منطقه‌ یمن که در سال ۲۰۱۸ ناامنی غذایی را تجربه می‌کردند، ۱۰۵ منطقه دیگر اضافه شده است. افراد ساکن در این مناطق یا مقدار غذای محدودی دارند، یا مجبور هستند از برگ درختان تغذیه کنند. برخی فرزندان خود را نزد اقوام می‌فرستند تا آن‌جا غذایی بخورند، برخی نیز دارایی‌های خود را می‌فروشند تا بتوانند غذایی تهیه کنند.

اطلاعات منتشر شده از سوی برنامه جهانی غذا  تایید کرده است که مناطقی در یمن که بر اساس دسته‌بندی جهانی، نا‌امنی غذایی را تجربه می‌کنند طی دو سال اخیر سه برابر شده است. اکنون از مجموع ۳۳۳ منطقه یمن، ۱۵۴ منطقه درگیر ناامنی غذایی هستند. وخامت اوضاع در حدی است که برخی خانواده‌ها تا روز‌ها غذایی نمی‌خورند، غذا‌های مضر استفاده می‌کنند، وسایل خانه را برای تهیه غذا می‌فروشند، به تکدی‌گری یا مشاغل غیرقانونی روی می‌آورند یا از این کشور خارج به جمع آوارگان می پیوندند.

برنامه جهانی غذا در ادامه اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۲۱، قیمت مواد غذایی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته و قدرت خرید خانواده‌ها را حتی برای نیاز‌های اساسی کاهش داده است. در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر در یمن نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه هستند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، ۱۶.۲ میلیون نفر که در واقع ۴۵ درصد از جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند، حتی با وجود کمک غذایی، از ناامنی غذایی حاد رنج می‌برند. از میان این جمعیت، ۱۱ میلیون نفر به سطح بحران در امنیت غذایی رسیده اند و ۵ میلیون نفر هم در سطح «اضطراری» قرار دارند. ۴۷ هزار نفر هم در سطح «فاجعه‌بار» یا نزدیک به قحطی قرار دارند.

برنامه جهانی غذا عنوان کرده است در حال حاضر به ۱۳ میلیون نفر کمک‌رسانی غذایی کرده و مواد غذایی اساسی مانند آرد، روغن، شکر و نمک را به صورت جیره‌بندی به دست آنان می‌رساند. این کمک برای کاهش تعداد افردی است که در وضعیت اضطراری یا شبه‌قحطی قرار گرفته اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این سازمان، یمن یکی از نگران‌کننده‌ترین بحران‌های انسانی را پشت سر می‌گذارد. جنگ ادامه‌دار در یمن باعث ویرانی زیرساخت‌ها، سقوط اقتصادی و فقر شده است.

در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی، جنگ در یمن با حمله هوایی از عربستان آغاز شد. از آن زمان تا کنون حملات اتئلاف سعودی ادامه داشته است. سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۹ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی یمن در پی جنگ ائتلاف سعودی و امارات علیه این کشور ، ۲۰ سال به عقب بازگشته است. همچنین شورای حقوق بشر سازمان ملل سال گذشته اعلام کرد از ابتدای جنگ یمن تا کنون بیش از ۱۸ هزار غیر نظامی کشته شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود