۱۵ شهید و زخمی در حملات ائتلاف سعودی به استان‌های حدیده و صعده یمن

در نتیجه حمله زمینی و هوایی ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان به دو استان حدیده و صعده یمن پنج غیرنظامی از جمله سه کودک به شهادت رسیده و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، در حمله توخانه‌ای مجدد نیروهای ائتلاف سعودی به مناطق مرزی منبّه،

کد خبر : 7445
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 9:31
۱۵ شهید و زخمی در حملات ائتلاف سعودی به استان‌های حدیده و صعده یمن

در نتیجه حمله زمینی و هوایی ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان به دو استان حدیده و صعده یمن پنج غیرنظامی از جمله سه کودک به شهادت رسیده و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، در حمله توخانه‌ای مجدد نیروهای ائتلاف سعودی به مناطق مرزی منبّه، شدا و باقم در استان صعده واقع در شمال یمن، یک غیرنظامی به شهادت رسیده و هشت تن دیگر به شدت زخمی شدند.

همچنین در حمله هوایی این ائتلاف متجاوز به منطقه التحیتا در جنوب استان حدیده، چهار غیرنظامی از جمله سه کودک به شهادت رسیده و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

این حملات هوایی همزمان با عقب‌نشینی‌های مستمر نیروهای ائتلاف سعودی از مناطق گسترده و ده‌ها پایگاه واقع در دو منطقه بیت الفقیه و التحیتا در حومه جنوبی استان حدیده به سمت منطقه الخوخه در جنوبی‌ترین نقطه حدیده و منطقه ساحلی المخا در غرب استان تعز انجام شدند.

نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در این کشور در پی عقب‌نشینی‌های ناگهانی نیروهای ائتلاف سعودی از مناطق گسترده‌ای از شهر الصالح، منطقه کیلومتر ۱۶، مجتمع اخوان ثابت در شرق شهر حدیده، منطقه المنظر در اطراف فرودگاه حدیده، مناطق النخیله، الشجیره، قضبه، الجریبه، الطایف   و دیگر مناطق در منطقه الدریهمی در جنوب استان حدیده، کار تامین امنیت خیابان فرودگاه حدیده، مجتمع صنایع لبنیاتی و غذایی، انبارهای غلات و ده‌ها پایگاه موجود در شرق شهر حدیده را آغاز کردند.

به گفته برخی منابع میدانی، با عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف سعودی از منطقه کیلومتر ۱۶، این جاده بین‌المللی که مسیر مواصلاتی صنعا-حدیده است، بازگشایی خواهد شد.

برخی منابع میدانی و محلی دیگر در گفتگو با المیادین هدف از عقب‌تشیتی نیروهای لشکر بزرگ سفلی و نیروهای طارق صالح وابسته به ائتلاف سعودی را پشتیبانی از نیروهای عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) و حزب اصلاح که در جبهه‌های شهر مارب پراکنده هستند، با اعزام این نیروها به استان شبوه واقع در شرق مارب دانستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود