۲۸ پهپاد و موشک ارتش اوکراین منهدم شد

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ اوکراین اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۹ پهپاد و ۱۹ موشک آمریکایی «هیمارس» ارتش اوکراین را سرنگون و منهدم کرده‌اند. بنا بر بیانیه وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی این کشور، این

کد خبر : 48336
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آگوست 2022 - 13:17
۲۸ پهپاد و موشک ارتش اوکراین منهدم شد

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ اوکراین اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۹ پهپاد و ۱۹ موشک آمریکایی «هیمارس» ارتش اوکراین را سرنگون و منهدم کرده‌اند.

بنا بر بیانیه وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی این کشور، این پهپادها و موشک‌ها را در شهرهای کریلووکا، ماندریکینو، کراپیوینیتسکویه در جمهوری خلق دونتسک و مناطقی در خِرسون سرنگون کرده است.

در ۲۴ فوریه (۵ مارس ۱۴۰۰)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌کند.

مناطق شرقی اوکراین روس‌تبار هستند و سال‌ها هدف حملات مداوم ارتش دولت مرکزی اوکراین بوده‌اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود