۲ شیوه آموزشی پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد اعلام شد



آفتاب‌‌نیوز :

روش‌های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته به دو شیوه آموزشی و پژوهشی و شیوه آموزش‌محور است. 

طول مدت دوره در هر دو شیوه حداکثر دو سال مشتمل بر چهار نیم‌سال تحصیلی در موارد ا ستثنایی، افزایش طول مدت دوره با تشخیص شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مجاز است و در هر صورت مدت دوره در هر دو شیوه نباید از ۲.۵ سال تجاوز کند.

شیوه آموزشی و پژوهشی: این شیوه روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحد‌های درسی و پایان‌نامه است، این شیوه تا سال ۸۹ تنها شیوه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در ایران بوده و پذیرش دانشجو در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فقط به این روش صورت می‌گرفت.

شیوه آموزش‌محور: تحصیل در این شیوه با محوریت آموزش و به صورت واحد‌های درسی و بدون پایان‌نامه بوده که گذراندن حداقل ۲ و حداکثر ۴ واحد سمینار (تحقیق و پژوهش نظری) الزامی است و در سایر موارد عیناً مطابق آئین‌نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد است.

لازم است علاقمندان به تحصیل در رشته محل‌های شیوه آموزش محور نسبت به درج کدرشته‌های مربوط در فرم انتخاب رشته اینترنتی به ترتیب علاقه به همراه سایر کدمحل‌های انتخابی اقدام کنند.

 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از چهارشنبه ۱۰ خرداد از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از پنج شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا