۳۰۰ زندانی آزاد شد/۸۰۰۰ منزل مسکونی در تویسرکان و رزن در حال ساخت است

ایسنا/همدان دبیر کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان از آزادسازی ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد و تهیه ۸۰۰۰ جهیزیه در راستای برگزار کنگره خبر داد و اعلام کرد: در همین راستا ۸۰۰۰ منزل مسکونی در تویسرکان و رزن برای مددجویان کمیته و بهزیستی در حال ساخت است. سردار مهدی فرجی شنبه ۱۷ دی‌ماه در نشست مدیران رسانه

کد خبر : 86683
تاریخ انتشار : شنبه 7 ژانویه 2023 - 17:23
۳۰۰ زندانی آزاد شد/۸۰۰۰ منزل مسکونی در تویسرکان و رزن در حال ساخت است



ایسنا/همدان دبیر کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان از آزادسازی ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد و تهیه ۸۰۰۰ جهیزیه در راستای برگزار کنگره خبر داد و اعلام کرد: در همین راستا ۸۰۰۰ منزل مسکونی در تویسرکان و رزن برای مددجویان کمیته و بهزیستی در حال ساخت است.

سردار مهدی فرجی شنبه ۱۷ دی‌ماه در نشست مدیران رسانه استان با موضوع دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان، با بیان اینکه امروز سالروز انجام عملیات کربلای ۴ و ۵ است، اظهار کرد: برای عملیات کربلای ۴ که بسیار پیچیده و سخت بود، خیلی کار شده بود، بنده مسئول پشتیبانی عملیات بودم و هفت ماه تمام کار کردم.

وی با اشاره به اینکه برای انجام عملیات های مختلف در دوران دفاع مقدس و این دو عملیات ۳۶ ماه اصلاً مرخصی نیامدیم، تصریح کرد: در بخشی از عملیات کربلای ۴ که پیروزی حاصل شد، مدیون بچه های همدان، غواصان، گردان ۱۵۵ و بچه های اطلاعات ما بود به طوریکه خط یک، دو و سه دشمن را زدیم و تلفات سنگینی به دشمن وارد کرده و حتی اسیر هم گرفتیم.

فرجی ادامه داد: متأسفانه عوامل نفوذی که دسترسی به اطلاعات داشتند، آنها را تحویل آمریکا داده و آمریکایی ها به عراق تحویل دادند و در این عملیات شهدای زیادی دادیم که ۱۶۱ شهید از استان همدان بود.

وی بیان کرد: در کربلای ۴ برای نخستین بار شبانه بمباران شدیم. چیزی که بر عهده رزمنده ها بود، خوب انجام شد به طوریکه ۴۰ گردان وارد عملیات شد اما در نهایت ساعت ۴،۵ صبح دستور توقف عملیات و عقب نشینی صادر شد. به فاصله ۱۵ روز کربلای ۵ را به عنوان سخت ترین و پیچیده ترین عملیات انجام دادیم به طوریکه در یک دوره ۱۰ روزه بر روی اطلاعات کار شد تا این عملیات پی ریزی شود. شرایط خیلی سخت بود چراکه دشمن ۷۰ درصد منطقه را آب بسته و ۹۰ درصدش را مین کاشته بود. بچه ها ۷۰ روز در این عملیات جنگیدند.

فرجی با اشاره به اینکه همدان در دفاع مقدس یک تفاوت هایی با سایر استان ها داشت، خاطرنشان کرد: در عملیات کربلای ۵، ۱۱۰۰ شهید معادل یک هشتم شهدای این عملیات شهید دادیم، در واقع نقش استان و رزمنده های ما پررنگ بود، افرادی بودند که شاید کمتر از آنها یاد شود، پرونده هایشان را نگاه کنید بابصیرت و باسواد بودند و در سطح علمی خوبی قرار داشتند.

وی اظهار کرد: استقامت همدانی ها در هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت مثال زدنی است. ترس و وحشتی که نیروهای نظامی دنیا از داعش داشتند، واقعی بود. در دل بچه های ما هم ترس بود و شناختی از آنها نداشتیم، کشتار و قتل عامشان واقعاً فجیع بود، حتی ارتش عراق با اینکه خیلی قوی بودند، از داعشیان می ترسیدند چراکه آنها به هیچ قواعدی اهمیت نمی دادند اما نخستین استانی بودیم که وارد عر اق شدیم و دمار از روزگار داعش درآوردیم.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد: حاج قاسم اگر ورود نمی کرد داعشیان به مرز ما می رسیدند و کسانی هم این طرف منتظر بودند در سرپل ذهاب، شیخ‌صله و جوانرود و استعدادش را داشتند که داعش عربی- کردی را شکل دهند اما حاج قاسم نذاشت و با کمترین خسارت و تلفات بیشترین خسارت و تلفات را به دشمن وارد کردیم.

وی در ادامه بر انعکاس مطلوب اخبار کنگره و اختصاص یک قسمت از رسانه به انتشار زندگینامه و وصیت نامه شهدا تأکید کرد و گفت: ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در راستای کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان آزاد شده و مجموعه سپاه به طور کامل آبرسانی از سد تالوار به همدان را به نیت شهدا انجام داده است.

فرجی به تهیه ۸۰۰۰ جهیزیه به نیت ۸۰۰۰ شهید در قالب ارائه قدرت خرید و انتخاب به عروس و دامادها اشاره کرد و ادامه داد: ۸۰۰۰ منزل مسکونی در تویسرکان و رزن برای مددجویان کمیته و بهزیستی در حال ساخت است و در کبودراهنگ و فامنین نیز کار می کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه برای انتشار کتاب درباره شهدا هزینه نیست، مطرح کرد: برآورد اعتبار بیشتر برای خدمات رسانی است و کنگره قرار است مردمی برگزار شود به طوریکه از سمن ها، جوانان و بانوان به شکل وسیع در برگزاری کنگره استفاده خواهیم کرد.

دبیر کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان با اشاره به برگزاری یادواره های متعدد شهدا در شهرستان ها در راستای برگزاری کنگره مطرح کرد: برای ترک اعتیاد معتادان نیز در نهاوند به نیت شهدا ورود کرده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه مسئولیت سه کمیته تألیف کتاب، فرهنگی، هنری و رسانه ای را عهده دار هستیم، اظهار کرد: بزرگترین رویداد فرهنگی سال آینده برگزاری کنگره شهدای استان همدان است.

مسعود ویژه بر اطلاع رسانی رویدادها و محتواسازی برای این کنگره تأکید کرد و افزود: رصدها نشان می دهد رسانه ها صفحاتی به این موضوع اختصاص داده اند اما هر چه به زمان برگزاری رویداد نزدیک می شویم باید تعداد محتوا بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در نخستین کنگره در کمیته تألیف ویژه نامه “جاودانه ها ماحصل کار پژوهشی منتشر شد، پیشنهاد کرد: یک کارگروه محتوایی ذیل کمیته تشکیل شود، بانک سوژه داشته باشیم و حتی یک یا دو مورد کارگاه عملیاتی سوژه برگزار کنیم.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود